A+ R A-

نگرانی شدید مجلس در مورد خصوصی سازی مدارس

 نگرانی شدید مجلس در مورد خصوصی سازی مدارسعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما واقعا نگران هستیم، دوستان ما در وزارت آموزش و پرورش باید فکری اساسی برای حل آن کنند که باعث نگرانی والدین دانش آموزان هم شده است.

نگرانی شدید مجلس در مورد خصوصی سازی مدارس

به گزارش بجنا،قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره خصوصی سازی مدارس و مشکلات آن اظهار داشت:ما مصوبه ای در مجلس داشتیم که در ماده 51 الحاق قانون مالی دولت هم بود و به این اشاره دارد که استفاده از ظرفیت مدارس غیر انتفاعی کار بسیار خوبی است.

وی در ادامه گفت: یک مدرسه غیر انتفاعی را شما در نظر بگیرید که عده ای زحمت کشیده اند و آن را تاسیس کرده اند ولی ظرفیت خالی دارد و از آن طرف هم دولت طبق نیازی که دارد وارد عمل می شود و دانش آموز به این مدارس تزریق می کند که به اعتقاد ما این کار خوبی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: اما متاسفانه دوستان ما در وزارت آموزش و پروش کار را به شکلی پیش بردند که قصد دارند مدارس دولتی را به افرادی تحت عنوان موسسین واگذار کنند و حتی سرانه هم به آنها بدهند.

وی تصریح کرد: بنده بدون تردید عرض کنم که این کار قطعا در آینده با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد، باید از دوستان سوال کرد که چگونه می شود یک مدرسه دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنند.

جعفری تاکید کرد: فرض می کنیم که آقایان در آموزش و پرورش این مورد را هم قانونی حل کردند اما باید گفت اعتباری که دولت یک سال به شما می دهد که برای ساماندهی این مدارس هزینه کنید اگر سال آینده این اعتبار به آموزش و پرورش داده نشود چه مشکلاتی پیش خواهد آمد،آقایان که نمی توانند مدارس را تعطیل کنند بلکه مجبور هستند از اولیاءو دانش آموزان پول بگیرند.

عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ما در مجلس واقعا نگران این موضوع هستیم دوستان ما در وزارت آموزش و پرورش باید فکری اساسی برای حل آن کنند که باعث نگرانی والدین دانش آموزان هم شده است حتی ما اعتقاد داریم که باید یک تجدید نظر اساسی در این باره صورت بگیرد.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
173
235
1638698
چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...