A+ R A-

انتقاد از عرضه اقلام و مواد خوراکی غیرسالم در بوفه مدارس

 انتقاد از عرضه اقلام و مواد خوراکی غیرسالم در بوفه مدارسعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عرضه اقلام و مواد خوراکی غیرسالم در بوفه مدارس، گفت: بخش‌های نظارتی و بازرسی آموزش و پرورش بوفه را مکانی مستقل از مدارس ندانند و بوفه‌ها را نیز زیر چتر نظارتی خود قرار دهند.

قاسم جعفری با انتقاد از وجود اقلام و مواد خوراکی غیرسالم در بوفه مدارس، توضیح داد: متولیان و مسئولان آموزش وپرورش باید یک بار برای همیشه تکلیف بوفه‌های مدارس را معلوم کنند چرا که هنوز فلسفه و هدف وجود این بوفه‌ها روشن و مشخص نیست.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر هدف از وجود این بوفه‌ها کسب درآمد و صرفه اقتصادی باشد، بوفه داران بی توجه به مسایل سلامتی و بهداشتی اقلامی مضر مثل چیپس و پفک و انواع ساندویج را که جذبه و گیرایی بیشتری برای دانش‌آموزان داشته در بوفه‌ها عرضه می‌‌کنند که با رسالت تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش منافات دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: نگاه سودگرایانه باعث خواهد شد تا در دراز مدت هزینه‌های درمانی ناشی از ازدیاد مبتلایان به دیابت، فشار خون، چربی و از این قبیل بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش یابد.

جعفری با انتقاد از بخش‌های نظارتی آموزش و پرورش، ادامه داد: متاسفانه بخش های نظارتی و بازرسی آموزش و پرورش گویی بوفه مدارس را بخشی مجزا و مستقل در مدارس می‌دانند در صورتی که با توجه به حساسیت مسئله سلامتی و بهداشت دانش‌آموزان باید نگاه‌ویژه‌ای به این امکان وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این بحث به حدی حساس است که در صورت نیاز مجلس و اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز برای سروسامان دادن به بوفه مدارس وارد گود خواهند شد./

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
169
210
1622286
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...