A+ R A-

لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در کمیسیون مربوطه دولت تصویب شده است

 لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در کمیسیون مربوطه دولت تصویب شده استوزیر علوم و تحقیقات و فناوری با حضور در جلسه کمیسیون آموزش ضمن پاسخ به مطالبات نمایندگان، توضیحاتی را درباره برنامه کاری این وزارتخانه و تدوین برنامه ششم در بخش آموزش عالی ارائه کرد.

قاسم جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ‌با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش اظهار کرد: مباحثی از قبیل آموزش عالی، اوضاع و شرایط فرهنگی دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در جلسه‌ای به طور مفصل به این موضوع رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه گلایه‌های نمایندگان عضو در کمیته بررسی کننده پرونده بورسیه‌ها در وزارت علوم نیز از دیگر مسائل مطرح در جلسه بود گفت:‌ نمایندگان گله‌مند بودند که پرونده‌ها در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.

به گفته وی همچنین وزیر علوم برنامه کاری این وزارتخانه و نیز تدوین برنامه ششم در بخش آموزش عالی را بیان کرد و افزود: این وزارتخانه در نظر دارد تا با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شرکت های فناوری را ایجاد کند. البته طرح های کلان تحقیقاتی مربوط به شورای علوم تحقیقات و فناوری نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

جعفری با بیان اینکه بحث فروش پایان نامه ها از دیگر موضوع های مطرح در جلسه کمیسیون آموزش بود گفت: بنا به توضیحات مسئولان وزارت علوم لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در کمیسیون دولت تصویب شد و انتظار می‌رود با تصویب در هیأت دولت در مجلس ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش همچنین با بیان اینکه مسائل مربوط به فرهنگیان نیز با حضور مسئولان آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز مورد رسیدگی قرار گرفت اظهار کرد: فرهنگیان باید به این نکته توجه داشته باشند که هم دولت و هم مجلس پیگیر مطالبات آن‌ها هستند اما شرایطی که الان موجود است باید به گونه‌ای عمل کنیم که مصالح نظام هم مورد توجه قرار گیرد البته مسئولان سازمان برنامه و بودجه معتقد بودند که سایر سازمان‌ها مطالباتی دارد که باید به آن‌ها پاسخ داده شود از جمله مطالبات کارکنان بازنشسته جهاد کشاورزی و ایثارگران که از این قبیل هستند.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
715
235
1639240
چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...