A+ R A-

طی نامه‌ای از سوی رئیس کمیسیون آموزش به وزیر علوم؛ پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان تمامی دانشگاه‌ها در کارشناسی ارشد بدون آزمون انجام شود

طی نامه‌ای از سوی رئیس کمیسیون آموزش به وزیر علوم؛  پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان تمامی دانشگاه‌ها در کارشناسی ارشد بدون آزمون انجام شودکمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در جلسه امروز خود مقرر کرد تا رئیس کمیسیون طی نامه‌ای به وزیر علوم قانون قبلی این وزارتخانه را اجرا کند تا پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان تمامی دانشگاه‌های دارای مجوز رسمی بدون آزمون در مقطع گارشناسی ارشد حضور یابند.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به شکواییه برخی از دانشجویان دانشگاه های غیردولتی مبنی بر اینکه بخشنامه‌ای که در مورد پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون انجام می‌شده اخیراً توسط وزارت علوم بخشنامه دیگری صادر شده و دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، غیرانتفاعی و علمی کاربردی را مستثنی کرده است .

سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه این مسئله پس از بررسی در کمیسیون به عنوان تبعیض ناروا شناخته شد، گفت: قرار شد رییس کمیسیون آموزش نامه‌ای را به وزیر علوم ارسال کند که قانون قبلی اجرایی شود و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها که مجوز رسمی از وزارت علوم دارند بتوانند از این امتیاز برخوردار شوند.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به اظهارات معاون آموزشی وزیر علوم مبنی براینکه در آینده آزمون دکترا به دانشگاه ها واگذار می‌شود این موضوع نیز درجلسه کمیسیون آموزش مورد رسیدگی قرار گرفت و به زودی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلاتی تکمیلی به صحن علنی مجلس آورده می‌شود زیرا شیوه ای که مطرح کرده اند اطمینان لازم را ندارد.

جعفری همچنین اظهار کرد: قانون تاسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و فرهنگی غیر دولتی که از صحن علنی مجلس به کمیسیون ارجاع شده بود در جلسه امروز کمیسیون آموزش تصویب شده و به زودی به صحن علنی برمی گردد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس در ادامه اظهار کرد: رئیس دانشگاه علمی کاربردی نیز با حضور در جلسه امروز کمیسیون درمورد برنامه‌های این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرده و به مسائل و دغدغه های نمایندگان پاسخ داد.

وی افزود:‌ فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در جلسه امروز کمیسیون توضیحاتی درباره برنامه‌ها ارائه و اعلام کرد که حدود یک میلیون و 700 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند و عواملی مانند از کار افتادگی، کارگران ساختمانی و امثال اینها از دلایلی است که موجب شده این افراد تحت پوشش قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون آموزش همچنین یادآور شد: اخباری به طور شایعه منتشر شده بود مبنی بر اینکه مشکلات مالی در صندوق رفاه دانشجویان وجود دارد که برخی از رسانه‌ها آن را از قول یکی از اعضای کمیسیون آموزش نقل کرده بودند که اعضای کمیسیون از این موضوع اطلاع داشته اما آن را اعلام نکردند؛ لذا پس از بررسی مشخص شد که چنین چیزی صحت نداشته و اصل قضیه هنوز به درستی معلوم نیست؛ در حالی که کمیسیون آموزش حتما از قانون دفاع می‌کند و مطمئن است مراجع قانونی باید به این موضوع ورود کند.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
204
206
1622111
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...