A+ R A-

جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: مسئولان با هدف حل جدی مشکلات به استان بیایند/ روضه خواندن و گریه کردن را خود بلدیم

جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: مسئولان با هدف حل جدی مشکلات به استان بیایند/ روضه خواندن و گریه کردن را خود بلدیمنماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان گفت: اگر قرار است در سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی مسئولین کشور تنها به خواسته‌های ما گوش داده و گریه کنند، خوب ما خودمان هم روضه خواندن بلدیم و هم گریه کردن، لذا برای حل جدی مشکلات موجود به استان بیایند.

مسئولان با هدف حل جدی مشکلات به استان بیایند/ روضه خواندن و گریه کردن را خود بلدیم

«قاسم جعفری» نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از هجدهمین سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان شمالی خبر داد و اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان اواخر خردادماه به استان خراسان شمالی سفر خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات استان خراسان شمالی و اولویت‌های رسیدگی به این مشکلات از سوی هیئت دولت، گفت: انتظار داریم در سفر هیئت دولت به این استان گام‌هایی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و همچنین در راستای تحقق عملی اصول قانون اساسی به ویژه اصل 3 قانون اساسی که رفع تبعیض ناروا و اصل 48 قانون اساسی که توازن منطقه‌ای را مطرح می‌کند، برداشته شود.

جعفری با اشاره به بحث راه‌های استان خراسان شمالی، تصریح کرد: راه‌های اصلی و روستایی استان خراسان شمالی بسیار نامناسب است، در مورد راه‌های روستایی 24 درصد از میانگین کشور پایین هستیم که انتظار داریم در این سفر این مهم عملیاتی شود.

این نماینده مردم استان خراسان جنوبی با اشاره به مسائل آموزش و پرورش این استان، اظهار داشت: تقریبا حدود 60 درصد از مدارس‌مان به اعتراف وزیر آموزش و پرورش یا کاملا تخریبی و یا غیرمقاوم‌سازی شده‌اند.

وی افزود: در آموزش عالی هرم هیئت علمی پایین بوده و زیرساخت‌های آموزش عالی بسیار ضعیف است، به نوعی باید بگوییم که هرکس که توانسته حق ما را خورده است.

جعفری تاکید کرد: اگر قرار است در سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی مسئولین کشور تنها به خواسته‌های ما گوش داده و گریه کنند، خوب ما خودمان هم روضه خواندن بلدیم و هم گریه کردن، لذا برای حل جدی مشکلات موجود به استان بیایند.

این نماینده مجلس نهم همچنین به بحث آب شرب استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مورد آب شرب، آب کشاورزی و آب دام مشکل جدی داریم، شهرستان «راز و جرگلان» 72 روستا دارد که 30 روستای آن در حال حاضر با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی افزود: از مصوبات سفرهای قبلی هیئت دولت و به ویژه سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی تقریبا حدود صفر درصد هم انجام نشده، انتظار داریم تصمیم جدی در مورد آن گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده در مورد بانک میزان و پدیده، اظهار داشت: از رئیس‌جمهور تقاضا دارم که دستور دهد مشکل «بانک میزان» و «پدیده شاندیز» که بخش عمده‌ای از هم استانی‌های ما را درگیر کرده است، حل کرده تا ناراحتی‌های موجود رفع شود.

جعفری با اشاره به مسئله بهداشت و درمان استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در مورد بیمارستان و مراکز درمانی استان خراسان شمالی مشکلات جدی وجود دارد، بیمارستان 320 تختخوابی بجنورد و بیمارستان بنت‌الهدی که در واقع زایشگاه است، هنوز کلنگ‌زنی نشده است، در شهرستان راز و جرگلان بیمارستانی نداریم و این نکته مورد تاسف است که بیمارستان سوانح و سوختگی هم نداریم.

جعفری گفت: 64 پروژه ناتمام تربیت‌بدنی داریم که از مصوبات دولت‌های قبل است، استان خراسان شمالی در روستاها میانگین سرانه ورزشی پایینی دارد و این امر به دلیل عدم وجود امکانات لازم در این مورد است.

این نماینده خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: ما استانی هستیم که تقریبا برای ایثارگران‌مان چه برای درمان و چه فضای تفریحی، ورزشی و فرهنگی این بزرگواران هیچ چیزی نداریم، لذا تقاضا داریم که مجتمع فرهنگی بنیاد شهید که تقریبا تکمیل شده کامل شود.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
227
650
1637089
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...