A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد لایحه مقابله با تخلفات علمی در پیچ آخر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد لایحه مقابله با تخلفات علمی در پیچ آخرعضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس با اشاره به لایحه مقابله با تخلفات و تقلبات علمی اعلام کرد: معاون وزیر علوم خبر از ارائه این لایحه در صحن دولت داده است.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به لایحه مقابله با تخلفات علمی اظهار کرد: روز گذشته معاون وزیر علوم در شبکه 4 سیما اعلام کرد: لایحه مذکور امروز به صحن دولت می‌رسد.

وی ادامه داد: این خبر آغاز فصل جدیدی در بهبود کیفیت مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی است و به محض اینکه به مجلس برسد مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود این لایحه با قید دو فوریت به مجلس داده شود، اظهار داشت: در تلاشیم با استفاده از این لایحه خلاءهای قانونی موجود در ساماندهی و استاندارد سازی پایان‌نامه‌های دانشجویی و مقاله‌های دکتری را ترتیب اثر دهیم و مجلس تمام توان خود را برای حمایت از این لایحه ارائه می‌دهد.

جعفری با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر فروش‌ علنی پایان‌نامه‌ها لطمات زیادی به بدنه علمی کشور وارد ساخته است، تاکید کرد: تا کنون که این لایحه در اختیار ما قرار نگرفته بود نمی توانستیم آنچنان که باید و شاید به لحاظ قانونی موضوع را پیگیری کنیم اما زین پس قانون حربه محکمی برای سودجویان و دلالان فروش پایان نامه خواهد بود.

وی یادآور شد: البته این اقدام نیازمند همکاری بینابین دولت ، مجلس و ارگان‌های نظارتی خواهد بود که هر نوع تخلفی را در این زمینه در نطفه خفه کنند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
120
381
1637363
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...