A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: تحقیق و توسعه در متن برجام مورد بی‌مهری قرار گرفته است

جعفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: تحقیق و توسعه در متن برجام مورد بی‌مهری قرار گرفته استیک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: محدودیت برای تحقیق و توسعه در متن برجام نباید به معنای توقف آن باشد و کمیسیون ویژه باید ابهامات ایجاد شده در این مورد را برطرف سازد.

تحقیق و توسعه در متن برجام مورد بی‌مهری قرار گرفته است

"قاسم جعفری" عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این که تحقیق و توسعه یکی از مهم‌ترین موارد است، اظهار داشت: این موضوع در متن برجام مورد بی‌مهری قرار گرفته است. ضمن این که از انرژی هسته‌ای تنها نمی‌توان از بُعد تأمین نیروگاه هسته‌ای نگریست، چرا که تحقیق و توسعه نقش بسیار مهمی در مسئله هسته‌ای دارد.

وی گفت: در روند بررسی مفاد برجام، باید به این نکته دقت کنیم که تحقیق و توسعه هسته‌ای نباید متوقف شود، ضمن این که باید هم در کمیسیون ویژه و هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید به این مهم به گونه‌ای پرداخت شود تا ابهامات موجود از بین برود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: یکی از اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان بر این مورد تأکید دارد که در بررسی مفاد برجام یا باید همه موضوعات مطرح شده را بپذیریم یا همه آن‌ها را رد کنیم ولی چنین چیزی غیر ممکن است، ضمن این که نمایندگان مجلس معتقدند، باید بند بند "برجام" به طور دقیق بررسی شده و نتیجه به گونه‌ای باشد که منافع ملی تأمین شود.

جعفری افزود: غربی‌ها نیز ممکن است گفته باشند که ما هم باید مفاد برجام را به طور دقیق بررسی کنیم، این بحث منطقی است و مذاکره برای همین صورت گرفته که منافع استراتژیک هر دو طرف رعایت شود، ضمن این که ما تأکید داریم خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری باید لحاظ شود.

وی گفت: توافق باید در یک فضای تعاملی صورت گیرد. ما هم‌اکنون در شرایط بررسی مفاد برجام هستیم و تا زمان تبدیل آن به توافقنامه مسیر طولانی در پیش داریم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: در مورد ابهامات ایجاد شده که برخی نمایندگان مطرح می‌کنند، مسئله مربوط به خوشبینی و بدبینی آن‌ها نیست و آنچه مسلم است همه نمایندگان مجلس به دنبال توافقی هستند که منفعت ملی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
132
381
1637375
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...