A+ R A-

وزیر امور خارجه با جدیت رسیدگی به حادثه سرزمین منا را پیگیری کند/ بی‌لیاقتی آل‌سعود در پرده‌داری خانه خدا

نماینده مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید تشکیل جلسه سازمان کشورهای اسلامی را پیشنهاد کند، گفت: وزیر امور خارجه کشورمان همان گونه که مذاکرات را با جدیت دنبال می‌کرد، با جدیت رسیدگی به حوادث خانه خدا را دنبال کند.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه با جدیت رسیدگی به حادثه سرزمین منا را پیگیری کند/ بی‌لیاقتی آل‌سعود در پرده‌داری خانه خدا
 

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به فاجعه کشته شدن بیش از 300 حاجی در رمی جمرات امسال اظهار داشت: ما متاسفیم که در روز عید قربان و روز شادی مسلمانان و روز برکت است باید به امت اسلامی تسلیت بگوییم.

جعفری ادامه داد: امام (ره) سال‌ها قبل فرمودند: اداره حرمین شریفین باید به دست کسانی سپرده شود که شایستگی این کار را دارند؛ از این رو می‌بینیم که حکام سعودی در پرده‌داری خانه خدا بی‌لیاقت هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سلمان پادشاه فعلی سعودی دچار آلزایمر شده و مقامات سعودی به جایی رسیدند که یادشان رفته که موسم حج است و همچنان مشغول کشتار بی‌گناهان، اطفال و زنان در یمن هستند.

وی با بیان اینکه این مسئولیت بزرگ الهی به زور به دست سعودی افتاده است یادآور شد: آنها حتی آبروی ظاهری خود را حفظ نمی‌کنند و مسئولان سعودی باید پاسخ دهند که چرا حج امسال این همه تلفات داشته و آنها کجا سرخوش بوده‌اند که رسیدگی به حج را فراموش کرده‌اند.

جعفری با بیان اینکه زائران خانه خدا سال‌ها ذخیره مالی جمع می‌کنند تا بتوانند فریضه حج را به جای آورند با طرح این پرسش که چرا آنها باید در خانه امن الهی کشته شوند، ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی باید تشکیل سازمان کشورهای اسلامی را درخواست کند.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد: وزیر امور خارجه کشورمان همان گونه که مذاکرات را با جدیت دنبال می‌کرد، با جدیت برای خانه خدا نیز این بحث را دنبال کند.

وی در پایان افزود: امیدواریم علمای اسلام جلسات موسعی برای بررسی مدیریت و مسئولیت آل‌سعود در برگزاری حج داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
150
993
1636362
پنج شنبه، 30 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...