A+ R A-

زیرساخت‌های لازم برای توریست‌ها مطابق با فرهنگ و آداب کشورمان ایجاد شود

زیرساخت‌های لازم برای توریست‌ها مطابق با فرهنگ و آداب کشورمان ایجاد شودیک نماینده مجلس با اشاره به برنامه ریزی لازم برای ورود گردشگر خارجی، گفت: زیرساخت های لازم برای توریست ها به گونه‌ای ایجاد شود که بیانگر فرهنگ سنتی و آداب و رسوم کشورمان باشد و باید بتوانیم جاذبه‌های گردشگری را همانگونه که هست، ارائه کنیم.

قاسم جعفری در گفت‌‌‌‌‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره برنامه‌ریزی‌‌ها و سیاست لازم برای ورود گردشگر خارجی به خصوص اروپایی و آمریکایی در پی توافق هسته‌ای وین، اظهار داشت: باید گردشگران خارجی را تشویق کنیم که به ایران سفر کنند، چرا که صنعت توریسم، تاثیرات فرهنگی و درآمد بسیاری دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نیاز به یکسری زیرساخت های اولیه دارد،گفت: در حال حاضر در اکثر مناطق کشورمان، امکانات لازم نداریم. از لحاظ حمل و نقل باید بتوانیم برای همه سلیقه ها و اقشار مختلف شرایط را آماده کنیم. به عنوان مثال شرایط به شکلی باشد که هر کسی با هر وسیله نقلیه ای که خواست، به راحتی و در امنیت کامل به ایران سفر کند.

جعفری با بیان اینکه زیرساخت ها به شکلی  ایجاد شود که بیانگر فرهنگ سنتی و آداب و رسوم کشورمان باشد، اظهار داشت: باید بتوانیم جاذبه های گردشگری را همانگونه که هست، ارائه کنیم.

وی با اشاره به «قلعه بلقیس» گفت: این قلعه در شهر بلقیس شهرستان بجنورد واقع است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1391 فرمودند اگر ارگ بم خراب شده است، شهر بلقیس را می توان جایگزین آن کرد. در واقع به نوعی باید بتوانیم آن را ارائه کنیم که عظمت کار دیده شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس، افزود: باید در کنار این قلعه امکانات اولیه ای که برای اقامت نیاز است، فراهم شود، همچنین اگر جاده این مسیر احتیاج به ترمیم و بازسازی دارد، انجام و امکاناتی در آن ایجاد شود.

جعفری با بیان اینکه توریست هایی که به وطن خود باز می گردند، می توانند مبلغان خوبی برای کشورمان باشند، گفت: به نظر بنده، باید برای جذب توریست، امکانات، رفت و آمد آسان و امنیت ایجاد کرد تا با توجه به اهدافی که دارند،احساس کنند هزینه ای چند برابر آنچه کرده اند، نصیبشان شده است.

وی اظهار داشت: ما باید خودمان باشیم و به داشته هایمان افتخار کنیم و آنچه  به توریست ها ارائه می کنیم بر اساس فرهنگ بومی، دینی و سنتی کشورمان باشد. به عنوان مثال اروپاییان را به مراکزی که به سبک آنها ساخته شده است نبریم، چرا که خودشان بهتر از اینها را دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه رسانه های معاند نظام، چهره خوبی از کشور ما نشان نداده اند، گفت: بیشترین تلاش دشمنان ما این است که واقعیت های ایران روشن نشود. به عنوان مثال یکی از وزرای خارجه که سال گذشته به ایران سفر کرده بود می گفت من فکر می کردم زمان ورود به فرودگاه ایران، دچار بحران می شوم. در حالی که اینطور نبود و متوجه شدم مردم ایران با شور و نشاط در حال زندگی کردن هستند. علاوه بر این، همه توریست هایی که به ایران آمده اند، اذعان دارند آنچه در ایران مشاهده کردیم با آنچه شنیده بودیم، 100 درصد تفاوت داشت.

جعفری اظهار داشت: در بازدیدی که از موزه لوور فرانسه داشتم به مسئولان آنجا گفتم اگر غرفه ایران را بردارید چه چیزی برای دیدن وجود دارد که با سکوت آنها  مواجه شدم. اروپاییان باید یادشان باشد با ملتی سروکار دارند که بیش از 7 هزار سال قدمت دارد. بنابراین تلاش میکنند که آن را در ابهام نگه دارند، در غیر این صورت نقشه هایشان از بین می رود.

وی با تاکید بر اینکه ما تمدن دیرینه ای داریم، گفت:باید بتوانیم واقعیت ها را آگاهانه، شجاعانه و هنرمندانه  به مردم سایر جهان نشان دهیم.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
209
650
1637071
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...