A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با فارس: طرح برجام باید به کمیسیون ویژه ارجاع داده می‌‌شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عاقلانه بود که طرح برجام به کمیسیون ویژه که آن را تهیه کرده بود ارجاع داده می‌شد.

خبرگزاری فارس: طرح برجام باید به کمیسیون ویژه ارجاع داده می‌‌شد

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به قرائت روز گذشته گزارش نهایی کمیسیون برجام در صحن علنی مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: رویه جاری این است که اگر به کمیسیونی مأموریتی داده شد و به صحن آمد و صحن آن را مجدد ارجاع داد بررسی یا انصراف آن بر همان کمیسیونی است که آن را بررسی کرده است چرا که قطعا اطلاع آنها بیشتر بوده و فنی‌تر است. همچنین زمان بیشتری برای بررسی آن صرف شده است.

وی افزود: اگر گزارش مذکور به کمیسیون دیگری ارجاع شود مجبور هستند از نو شروع کنند لذا انرژی بیشتری را می‌طلبد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تصریح کرد: عاقلانه بود که طرح برجام به کمیسیون ویژه که آن را تهیه کرده بود ارجاع داده می‌شد.

جعفری همچنین خاطرنشان کرد: مجلس مستقل در صحن تصمیم می‌گیرد ولی در هر صورت وقتی انتخابی صورت گرفت و یک گروه را مسئول بررسی قرار داد آن کمیسیون باید تا انتهای این مسئله را پیش ببرد. چرا که آنان با تمام صاحبنظران اقتصادی، اجتماعی،‌حقوقی، امنیتی و دفاعی صحبت کرده و به تبادل نظر نشسته‌ بودند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر قرار بود اینگونه شود و در نهایت بررسی گزارش به کمیسیونی دیگر ارجاع داده شود آقایان وقت اضافه نداشتند و به امور دیگر می‌پرداختند. باید به نوعی عمل شود که زحمت آنها به هدر نرود.

وی در ادامه مطلب ارزیابی خود را از گزارش نهایی بررسی برجام توسط کمیسیون ویژه نیز اعلام کرد و اظهار داشت: این گزارش، گزارش کارشناسانه‌ای بود و تلاش زیادی برای تهیه آن صورت گرفته بود. چرا که از ظرفیت صاحبنظران و گروه‌های حقوقی همچنین کارشناسان امنیتی دفاعی و شورای عالی امنیت ملی و به نوعی از همه گروه‌ها استفاده شده بود.

جعفری در ادامه یادآور شد: اگر بخواهیم نظر تخصصی بدهیم و بگوییم در این دوره از مجلس چند گزارش تخصصی خوب در صحن وجود داشت می‌توانیم بگوییم گزارش نهایی بررسی برجام در رتبه اول تا سوم گزارشات قرار داشت.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
84
206
1621991
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...