A+ R A-

جعفری: وزارت علوم در مورد کاهش رشد علم واقعیت را بپذیرد/صدای آهنگ رشد علمی شنیده نمی‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت علوم باید در مورد کاهش رشد علم واقعیت را بپذیرد، حدود 2 سال است که مقام معظم رهبری نگرانی خود را از کاهش رشد علمی اعلام می‌کنند ولی آن‌ها طوری آمار می‌دهند که انگار اتفاقی نیفتاده است.

خبرگزاری فارس: جعفری: وزارت علوم در مورد کاهش رشد علم واقعیت را بپذیرد/صدای آهنگ رشد علمی شنیده نمی‌شود
 

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن تاکید بر اهمیت تولید علم گفت: امروز اگر در دنیا می‌خواهیم به اهدافی که داریم برسیم، اگر می‌خواهیم تمدن ایران اسلامی پویایی داشته باشد و نظام جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشد باید به بحث علم و رشد علمی توجه جدی کنیم.

وی ادامه داد: تنها راه برای رسیدن به رشد علمی را رهبری برای ما بیان کردند. ما نمی‌توانیم همان مسیری که غربی‌ها طی کردند را طی کنیم ما باید به دنبال میان‌بر باشیم. باید بیشتر تلاش کنیم و در سطوح مختلف برنامه‌ریزی کنیم. که در این راستا هم مجلس دخیل است هم دولت و هم وزارت علوم که گام‌های مهمی را به عهده دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مسئولان و دوستان ما در وزارت علوم باید در مورد کاهش رشد علم واقعیت را بپذیرند، الان حدود 2 سال است که مقام معظم رهبری نگرانی خود را از کاهش رشد علمی اعلام می‌کنند ولی آن‌ها با تلویح طوری آمار می‌دهند که انگار اتفاقی نیافتاده است.

وی اضافه کرد: ممکن است رتبه علمی ما خیلی تغییر نکرده باشد که این موضوع شاید به دلیل این باشد که دیگران خیلی رشد نکرده‌اند. اما آهنگ رشد ما قطعا پایین آمده است و صدای آن شنیده نمی‌شود و این نگران کننده است. ما دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با رشد و تولید علم را باید جدی بگیریم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در مقابل رشد علمی وجود دارد، افزود: هنوز آمایش آموزش عالی و نقشه جامع علمی کشور نهایی نشده است. سرفصل‌های ما در بحث آموزشی واقعا باید از نو تعریف شود. دانشگاه‌های ما باید یک جاهایی اگر نیاز است به سوی ماموریت محوری بروند. باید قطب‌های دانشگاهی ایجاد کنیم که هر کدام در یک رشته حرف جدی برای گفتن داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث علوم کاربردی را در افق 1404 تعریف کردیم ممکن است بگوئیم تعداد مقالات هم خوب است اما مقالات چه مشکلی را حل می‌کند به دلیل اینکه از کاربرد و مهارت آموزشی فاصله داریم.

وی گفت: بحث‌ها جدی است و باید در این راستا تلاش شود تا بتوانیم نتیجه بگیریم اگر جایی هم خلاء قانونی وجود دارد، کمیسیون آموزش و تحقیقات باید وارد میدان شود، ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم که هر جا نیاز باشد ما هم کمک کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: درخواست ما از وزرای علوم و بهداشت این است که واقعیت را بپذیرند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
251
381
1637494
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...