A+ R A-

بسته اقتصادی دولت فقط یک مُسکّن برای نجات خودروسازان بود/ وام ۲۵ میلیونی برای خالی کردن پارکینگ خودروسازان بود

نماینده بجنورد در مجلس با بیان اینکه بسته اقتصادی دولت فقط یک مُسکّن برای نجات خودروسازان بود، گفت: وام ۲۵ میلیونی برای خالی کردن پارکینگ خودروسازان بود.

خبرگزاری فارس: بسته اقتصادی دولت فقط یک مُسکّن برای نجات خودروسازان بود/ وام ۲۵ میلیونی برای خالی کردن پارکینگ خودروسازان بود
 

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بسته خروج از رکود دولت، اظهار داشت: این بسته فقط یک بسته مُسَکِّنْ برای نجات خودروسازان بود لذا به نظر می‌رسد دولت فعلی بیشتر «دولت خودروسازان» است.

وی افزود: اگر طبق اظهارات رئیس‌جمهور که سال قبل گفته بود ما از رکود خارج شدیم، بنابراین باید پرسید دولت بسته خروج از رکود را برای چه ارائه کرده است؟ بسته خروج از رکود که در آن وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو در نظر گرفته شده بود، برای خالی کردن پارکینگ خودروسازان بود اما متأسفانه برای اشتغال یا ازدواج جوانان وامی تعلق نگرفت.

جعفری در ادامه با بیان اینکه با وضعیت رکود حاکم بر جامعه باید دولت یازدهم را بیشتر «دولت رکود» نامید، تصریح کرد: دولت که 25 میلیون تومان وام خودرو می‌دهد، آیا بهتر نبود حداقل 20 میلیون به خودرو و 5 میلیون تومان آن را برای ازدواج جوانان در نظر می‌گرفت؟ در برخی نقاط محروم کشور و یا روستاها بسیاری از جوانان با دریافت 10 میلیون وام توسط زوجین می‌توانند زندگی‌شان را شروع کنند.

وی همچنین بیان اینکه بهتر بود به جای پرداخت وام 25 میلیون تومانی به بازار مصرف خودرو، این تسهیلات به بخش تولید کشور اختصاص داده می‌شد، تأکید کرد: دولت تاکنون وامی را برای رونق بخش کشاورزی کشور در نظر نگرفته است، البته در ظاهر طبق مصوبه شورای اقتصاد گفته شده بود وام 25 میلیونی برای خرید خودرو و تراکتور است، اما کسی متوجه آن نشد و حتی یک مورد خرید تراکتور هم در کشور انجام نشده است.

جعفری ادامه داد: بسته خروج از رکود دولت نه رونق را در کشور افزایش داد و نه موجب خروج کشور از رکود شد، با ارائه این بسته اقتصادی خیلی کار جدی اقتصادی در کشور انجام نشد، دولت نقشه راه جامع اقتصادی برای رونق تولید ندارد و بیشتر شرایط اقتصادی کشور با روزمرگی طی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید برای رونق تولید در کشور اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری را محقق کند، دولت همچنان نگاهش برای بهتر شدن شرایط اقتصادی کشور به خارج از کشور است و به توانمندی‌های داخلی اعتقادی ندارد.

انتهای پیام/

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
134
210
1622251
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...