A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با فارس: دولت در حل مشکل بیکاری مسئولیت‌پذیر باشد

نماینده بجنورد در مجلس با بیان اینکه دولت در حل مشکل بیکاری و رکود مسئولیت‌پذیر باشد، گفت: از ابتدا می‌دانستیم آبی از برجام برای مردم گرم نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: دولت در حل مشکل بیکاری مسئولیت‌پذیر باشد/می‌دانستیم آبی از برجام برای مردم گرم نمی‌شود
 

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: امروز برجام بالاخره به نتیجه رسیده و اکنون نوبت پاسخگویی دولتمردان است.

وی با بیان اینکه معضل بیکاری جوانان و همچنین رکود بی‌سابقه حاکم بر اقتصاد کشور مهمترین مشکلات امروز جامعه ماست، افزود: در پسابرجام مردم منتظر حل این دو مشکل هستند، در جریان مذاکرات هسته‌ای مسئولان مدام وعده گشایش اقتصادی را به مردم می‌دادند به همین دلیل الآن مردم منتظر تحقق وعده‌ها هستند.

نماینده بجنورد در مجلس در ادامه یادآور شد: تا قبل از تأیید و تصویب برجام مسئولان می‌گفتند ما به خاطر تحریم‌ها مجبوریم 1.5 تا 2 برابر کالاها و اجناس را گرانتر وارد کنیم، حال باید گفت با توجه به برداشتن تحریم‌ها باید اجناس تا 2 برابر ارزان وارد کشور شوند، تمام تلاش امروز مسئولان کشور باید ایجاد رونق اقتصادی و برطرف شدن رکود کشور باشد تا هم اشتغال در کشور ایجاد می‌شود و هم چرخ کارخانه‌ها بچرخد، در این شرایط است که رفاه مردم هم معنا پیدا می‌کند.

جعفری افزود: ما از ابتدا می‌دانستیم که آبی از برجام برای مردم گرم نمی‌شود اما دولتی‌ها عطش زیادی برای به نتیجه رسیدن برجام داشتند و با عطش خاصی مذاکرات را پیگیری می‌کردند، مشاور رئیس‌جمهور در شهرستان محروم و مرزی ما گفته بود اگر می‌خواهید حتی وام ازدواج جوانان هم درست شود، باید برجام به نتیجه برسد، خیلی از دولتی‌ها هم می‌گفتند آب خوردن ما هم به مذاکرات هسته‌ای وابسته است.

وی تصریح کرد: مسئولان دولتی آنقدر در این باره اظهارنظر کردند که همه این موارد امروز ثبت و ضبط شده است، تاریخ صدر اسلام هم نیست که روایات مختلفی وجود داشته باشد و یا بخشی از آن ثبت نشده باشد، همه این اظهارنظرها کاملاً موجود است و در تاریخ خواهد ماند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: ما فکر می‌کنیم مسئولان توقع مردم را بالا بردند، روز گذشته آقای رئیس‌جمهور گفته که «برجام را خدا آورد»، این چه سخنی است که آقای رئیس‌جمهور مطرح می‌کند، این فراکنی خوبی نیست.

وی اضافه کرد: مردم به دنبال شفافیت هستند، بالاخره ما نفهمیدیم منابع آزادشده ما 180 میلیارد دلار است یا 150 میلیارد دلار و این منابع کجا استفاده شده یا کجا قرار است استفاده شوند، این اظهارنظرها ضد و نقیض و همین سردرگمی‌ها باعث می‌شود خود دولت هم استراتژی درستی برای پیگیری کارها نداشته باشد.

جعفری ادامه داد: همه باید بدانند بحث اقتصاد بر مبنای نسخه اقتصاد مقاومتی در عمل باید شکل گیرد، انتظار نداریم دولت تبدیل به یک پژواک شود، یعنی وقتی رهبری می‌فرمایند «اقتصاد مقاومتی»، دولتی‌ها هم مدام تکرار کنند «اقتصاد مقاومتی»؛ وقتی نسخه‌ای داده می‌شود دولتی‌ها باید نقشه راه اجرایی و گام‌های عملی را بردارند و به آن عمل کنند.

وی در پایان با بیان اینکه رئیس‌جمهور و مسئولان دولتی باید مسئولیت‌پذیر باشند، خاطرنشان کرد: مردم از حاکمان به معنای عام و از دولت به معنای خاص انتظار دارند برای امورشان تدبیر کنند و راه‌حل پیدا کنند، این انتظار و مطالبه مردم به ویژه در ایجاد رونق اقتصادی و رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بیشتر است.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
116
210
1622233
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...