A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد توجه به مسائل پرورشی در مدارس در گروی توجه به سند تحول آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اگر ما به سند تحول توجه داشته باشیم،در مسائل فرهنگی، فوق برنامه و پرورشی می‌توانستیم به جاهای خوبی برسیم، گفت: آن موقع می‌توانستیم فرزندانمان را از ابتدا به عنوان شهروندان مسئول تربیت کنیم.

خبرگزاری فارس: توجه به مسائل پرورشی در مدارس در گروی توجه به سند تحول آموزش و پرورش
 

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص میزان موفقیت امور تربیتی در آموزش و پرورش اظهار داشت: سیستم آموزشی ما به دلایل مختلفی از جمله عدم توجه به برنامه‌های تنظیم شده و زحماتی که کشیده شده تحت عنوان اسناد بالادستی، باعث می‌شود فرآیند یاددهی و یادگیری دچار اختلال شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سندی تحت عنوان، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داریم که بیش از 10 تا 15 سال تمام کارشناسان خبره روی آن زحمت کشیده‌اند و تبدیل به یک سند شد و مقام معظم رهبری آن را تأئید و ابلاغ کردند.

جعفری افزود: علاوه بر آن با دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری داشت، مجدداً تحت عنوان سیاست‌های کلی ابلاغیه سند تحول دوباره بیانیه‌ای صادر کردند، اما با این وجود متأسفانه ما بر اساس آن برنامه حرکت نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: در آن برنامه هدف از آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه مشخص شده است؛ یعنی سعادت دنیا و آخرت که ما بر این اساس حرکت نمی‌کنیم،به دلیل اینکه این‌طور حرکت نکرده‌ایم و سلیقه‌ای عمل کرده و روزمره تصمیم می‌گیریم، بسیاری اوقات محدودیت‌ها و سلایق حاصل مدیران نیز به آن اضافه می‌‌شود.

وی با بیان اینکه اگر ما به آن سند توجه داشته باشیم، در مسائل فرهنگی، فوق برنامه و پرورشی می‌توانستیم به جاهای خوبی برسیم، گفت: آن موقع می‌توانستیم فرزندانمان را از همین ابتدا به عنوان شهروندان مسئول تربیت کنیم، کسانی که به سرنوشت کشور توجه دارند و وظیفه‌شناس هستند.

جعفری با اشاره به مفهوم دبستان افزود: وقتی فرزندانمان را به دبستان فرستاده‌ایم، دبستان مخفف ادبستان است و نمی‌گوییم آن برای علم فرستاده‌ایم بلکه می‌گوییم آنها را فرستاده‌ایم ادب یاد گیرند و این یعنی امور تربیتی و پرورشی است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:‌فکر می‌کنم زحمات زیادی در این خصوص کشیده شده است، یک دولت امور تربیتی را حذف کرد و دولت دیگر آن را برگرداند، یکی کمرنگ با آن برخورد کرد و این نوسانات باعث شده تا راندمان کاری پایین بیاد و آن انتظاری که ما داریم و تراز آموزش و پرورش نظام اسلامی، حاصل نشد.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و ادارات کل همکاری کنند، مؤثر بوده چرا که همه چیز به آموزش و پرورش بر نمی‌گردد و همه این‌ها با هم می‌توانند تأثیر گذراند؛‌ متونی که تنظیم می‌کنیم باید متون درسی باشد، متن ممکن است متن آموزشی باشد اما در دل خود بحث‌های پرورشی داشته باشد و معلمانی که داریم باید خود انگیزه داشته باشند، توانمند بوده و با مسائل و معارف فرهنگی بومی جامعه آشنا باشند و هر کدام در جای خود تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
143
233
1638433
سه شنبه، 04 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...