A+ R A-

جعفری: برخی از صاحب‌منصبان می‌گویند چیزی به نام حریم رضوی نمی‌شناسیم

جعفری: برخی از صاحب‌منصبان می‌گویند چیزی به نام حریم رضوی نمی‌شناسیمنماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از صاحب‌منصبانی که هرچه دارند از فضل پدر است و خود هیچ‌ ندارند می‌گویند چیزی به نام حریم رضوی نمی‌شناسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاسم جعفری ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن، اظهار کرد: جنگ و جدال یکی از عوارضی است که همه جوامع بشری از اول تاریخ آن را داشته‌اند.

وی افزود: آنچه موجب تعارضات شده همین زیاده‌خواهی‌ها است که در یک‌ طرف تجاوز و از طرفی دفاع را شکل داده اما تبعات هر جنگی به‌طور طبیعی دو نوع خسارت مادی و انسانی است.

نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خسارات مادی معلوم است هر جنگی اتفاق بیفتد انفجارها موجب تخریب اقتصاد و زیربناها می‌شود اما در بعد تلفات بشری آنچه اتفاق می‌افتد تحت عنوان قربانیان جنگ از آن‌ها یاد می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: چه باعث می‌شود که این جنگ‌ گاهی به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که از آن به‌عنوان نعمت یاد می‌شود؟ باید گفت انگیزه، اسباب و نیت‌هایی که این جنگ را به وجود آورده حائز اهمیت است، همان‌طور که طرف مقابل جنگ متجاوزانه در پیش‌گرفته است آنگاه سمت دیگر دفاع مقدس نام دارد.

وی به حماسه دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی یکی از عبرت‌آموزترین جنگ‌های تاریخ است، ایران اسلامی برای آن‌ که از دین و ناموس خود دفاع کند در این نبرد در بعضی مقاطع دستش خالی بود که به‌عنوان‌ مثال می‌توان به عملیات خیبر اشاره کرد که سلاح انفرادی به‌اندازه افراد نداشتیم اما دشمن پشتیبانی توپخانه‌ای، تانک و تجهیزات هوایی داشت.

نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی به بحث اسارت رزمندگان دربند رژیم بعثی عراق اشاره و تصریح کرد: برای یک رزمنده مؤمن قطعاً اسارت آخرین انتخاب اجباری و بر اثر تقدیر است چراکه هیچ رزمنده‌ای اگر در اوج ایمان باشد اسارت را انتخاب نمی‌کند، تمام رزمندگان ما در شرایطی اسیر شدند که تیر و ترکش‌ خورده بودند و در ناتوانی بدنی به سر می‌بردند.

جعفری فرمایش امام راحل را که فرمودند اسرا در چنگال دژخیمان، خود سرود آزادی‌اند و احرار جهان آنان را زمزمه می‌کنند با اهمیت دانست و تأکید کرد: آنچه آزادگان ما را در اسارت حفظ کرد ایمان، معرفت و توجه به خداوند بود.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان در دوران اسارت سختی‌ها را تحمل کردند، خاطرنشان کرد: در دوران اسارت دشمن به‌گونه‌ای عمل می‌کرد که نمی‌خواست به رزمندگان ما به انجام فرایض دینی و مذهبی همچون قرائت قرآن و اقامه نماز بپردازند اما همین چیزها بود که آزادگان ما را در اسارت حفظ کرد.

نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی به اهمیت توجه به حریم رضوی و بارگاه مطهر امام رضا(ع) پرداخت و تأکید کرد: در خصوص مشهد مقدس صحبت‌هایی این روزها عنوان‌ شده است که باید حرمت آن حفظ شود، من دیدم برخی از صاحب‌منصبانی که هرچه دارند از فضل پدر است و خود هیچ‌ ندارند می‌گویند چیزی به نام حریم رضوی نمی‌شناسیم.

جعفری ادامه داد: خیلی عجیب است این‌ها به ساده‌ترین روایات توجه نمی‌کنند؟ مگر ما در مدینه حرمین شریفین و حریم نداریم؟ مگر شما این روایت را ندیده‌اید که به معصومین و ذوات مقدسه آن‌ها گفته می‌شود کُلُّهُم نورٌ واحِدٌ، شما بین امام رضا(ع) با نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) فرق قائلید؟ اگر این‌گونه هست باید در بنیان‌های معرفتی خود تجدید نظر کنید.

وی خاطرنشان کرد: می‌دانید چرا اسرا آن‌گونه برگشتند که از آن‌ها به‌عنوان آزاده یاد می‌شود؟ آن نماینده صلیب سرخ می‌گفت تمام زندان‌های آفریقا و آسیا را گشته‌ام امکانات زندانیان آنجا از شما بالاتر است اما دچار مشکلات افسردگی هستند ولی وقتی وارد اردوگاه ایرانیان می‌شویم شور و نشاط را در آن‌ها مشاهده می‌کنیم.

نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اسرا در اسارت تجربه‌های بزرگی داشتند، یکی از بزرگ‌ترین تجربه‌های آنان دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی بود و هرگز به لبخند دشمن اعتماد نکردند، با این نگرش به دشمن نباید اعتماد کرد، همه ملت ایران با تعامل با دنیا موافق هستند اما تعاملی که در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت باشد.

جعفری با اشاره به اینکه آزادگان در اسارت درس بزرگی یاد گرفتند و آن این بود که قدر نعمت جمهوری اسلامی را باید دانست، عنوان کرد: اسرا یاد گرفتند که هرچه داریم مال شهیدان، امام راحل و جمهوری اسلامی است و نباید هرگز از جمهوری اسلامی طلبکار باشیم.

وی خطاب به مسؤولان در بحث حقوق‌ه
ای نجومی گفت: طرف می‌گوید سهم خودم را از انقلاب گرفته‌ام، مگر انقلاب شرکت سهامی است؟ باید همه‌ چیز را برای انقلاب داد، در موضوع فرهنگ امروز در این کشور همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید پالایش صورت بگیرد، امروز حقیقتاً پهنای باند، سرعت اینترنت و کنسرت نیاز اصلی ما است یا دغدغه‌های معیشتی مردم؟

نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت با اشاره به اینکه نقد منصفانه بهترین کمک است، تأکید کرد: با منتقدین منصفانه و درست برخورد کنید، کاری نکنید که‌ زبان‌ها بسته شود، امروز اگر می‌خواهیم راه انقلاب، امام راحل و شهیدان ادامه یابد باید به اصول اولیه انقلاب که اسلام انقلابی است برگردیم و در عمل بازخوانی کنیم.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
224
650
1637086
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...