A+ R A-

کاندیدای پوششی اصلاح‌طلبان و کلاهبرداری در روز روشن

کاندیدای پوششی اصلاح‌طلبان و کلاهبرداری در روز روشنقاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به احتمال وجود گزینه پوششی در کنار گزینه اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: اینکه اعلام می‌شود یک فرد بصورت جدی قصد ورود به انتخابات ندارد و فقط قرار است به عنوان یک کاندیدای پوششی وارد عرصه شود، به اعتقاد ما کلاهبرداری در روز روشن است.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: اگر فردی در فرایند انتخابات شرکت کند و حرف جدی هم داشته باشد ایرادی نیست، کما اینکه دیدیم آقای پزشکیان چند جلسه با اصلاح‌طلبان گذاشته و اعلام کرد حرف جدی هم دارم، ولی در پاسخ به او گفتند اگر این‌طور است نباید وارد عرصه شوی.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: کسی که می‌خواهد وارد عرصه انتخابات شود، باید با مردم روراست باشد، کسی که از الان با مردم روراست نیست و اهدافی غیر از انتخابات دارد و فقط ابزار می‌شود، فردا نمی‌تواند برای کشور مؤثر باشد. این موضوع هم خلاف شرع و عقلانیت است و عقل سیاسی و عرف هم چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه یادآور شد: بازی کردن با افکار عمومی به این صورت نشان از یک روش ماکیاولیسمی در نحوه حکمرانی یک جناح خاص دارد و با نحوه حکمرانی دینی در تناقض آشکار است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر وحدت نیروهای انقلابی تصریح کرد: هم عقل و هم شرع بر این تأکید دارند که وقتی یک گروهی منش، فکر و اندیشه‌اش یکی است، حتماً باید یک نگاه همدلانه داشته باشند.

جعفری گفت: به نظر می‌رسد رقابت به آن معنا که کسی جایگاهی را اشغال کند مذموم است و درست این است که نیروهای انقلابی در مرحله اول تلاش خود را انجام دهند اما اگر براساس مکانیزیمی که تعریف شده مشخص شد کسی بهتر می‌تواند کار کند باید همه کمک کنند.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: این سنت غیرقابل تغییر الهی است که هر کس دچار تفرق شود شکست می‌خورد و سرافکنده می‌شود و هر گروهی با وحدت حرکت کند به نتیجه خواهد رسید.

جعفری یادآور شد: هم عقل و هم شرع بر وحدت تأکید دارند، ضمن اینکه ما باید حتماً گذشته را چراغ آینده قرار دهیم. ما در زمانی که شرایط و دست برتر را داشتیم، بازی برده را در سال 92 و در برخی استانها در انتخابات مجلس از دست دادیم.

وی اضافه کرد: نیروهای انقلابی نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شوند. اگر به دنبال ولایت‌مداری هم هستیم این را می‌طلبد که در یک وحدت همدلانه حرکت کنیم./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
169
797
1639491
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...