A+ R A-

خبرگزاری فارس/ سازمان‌های حقوق بشری تا دیر نشده به داد مردم یمن برسند

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان با اشاره به وضعیت بحرانی مردم یمن گفت: سازمان‌های به ظاهر مدافع حقوق بشر تا دیر نشده و ننگ برای همیشه بر پیشانی ‌شان نمانده باید در این باره اقدامی انجام دهند و به داد مردم محروم یمن برسند.

فارس من | سازمان‌های حقوق بشری تا دیر نشده به داد مردم یمن برسند

 

قاسم جعفری سخنگو و عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت بحرانی مردم یمن گفت: یکی از مناطقی که می‌توان گفت واقعا در آن معجزه رخ داده، یمن است، زیرا رژیم سعودی فکر می‌کرد که می‌تواند ظرف مدت دو هفته یمن را از پای درآورد ولی مردم این کشور علیرغم اینکه از طریق زمین، هوا و دریا در محاصره قرار داشتند مقاومت کردند و اجازه ندادند تا رژیم سعودی به اهداف شومش برسد.

وی ادامه داد: امروز سازمان‌های بین المللی و جهانی می‌بینند در مقابل چشم‌شان بدترین جنایات بشری از نسل‌کشی و شیوع انواع بیماری‌ها گرفته تا بمباران و تحریم‌ و خیلی از مسائل دیگر اتفاق می افتد و سکوت می‌کنند، البته مردم یمن با اراده و با قدرت ایستاده اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اخیراً هم کشف شد که برخی از نمایندگان سازمان ملل داشتند بین خائنین در یمن سلاح پخش می کردند و به کسانی که علیه مردم خودشان در یمن اسلحه می‌کشند، کمک می کردند.

جعفری تصریح کرد: به نظر می رسد تا دیر نشده و این ننگ برای همیشه بر پیشانی سازمانهای به ظاهر مدافع حقوق بشر نمانده باید اقدامی انجام دهند و به داد مردم محروم یمن برسند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: امروز کشورهایی که فکر می کردند به همه جا رسیده‌اند در مقابل کرونا کم آورده‌اند حال مردم یمن علی رغم محاصره و تحریم با کرونا هم درگیر هستند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد باید یک اقدام جدی برای کمک به مردم یمن صورت گیرد و یکی از راه های جدی هم این است که جهان سلطه حداقل یک ذره صداقتش را ثابت کند و حداقل به اسلحه به گروه جنایتکاری که تحت عنوان اتلاف سعودی جمع شده ندهد، اگر نمی تواند صلح برقرار کند لااقل سلاح آنها را تامین نکند.

جعفری در پایان گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که همواره حامی ملت‌های مظلوم بوده درباره یمن هم همینطور است و کانون دانشگاهیان هم نظرش این است که پای حمایت از مردم یمن ایستاده است.

به گزارش فارس، اخیرا مخاطبان خبرگزاری با ارسال درخواستی در سامانه « فارس من» با عنوان « ارسال کمک‌های انسانی از طریق کاروان دریایی به یمن » تاکید کرده بودند: بعد از پهلو گرفتن کشتی‌های نفکش جمهوری اسلامی در سواحل ونزوئلا و عیان شدن عجز و ناتوانی دشمنان جمهوری اسلامی در مقابل اقتدار میهن اسلامی ما و شکسته شدن آشکار تحریم‌ها در مقابل چشم نیروی دریایی زبان آمریکا دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم ارسال کمک به مردم مظلوم یمن از طریق دریا و کشتی‌های حامل کمک‌های نوع‌دوستانه ملت و دولت ایران نمی‌ماند، بر ملت شریف و مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران است که هر چه زود به این وظیفه دینی و انسانی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
43
180
1620169
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...