A+ R A-

مجلس قوی همانند پدری است که هیمنه معنوی و افق دید کاملی دارد؛خبرگزاری مهر؛1401/02/26

 

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس جمهور گفت: مجلس قوی همانند پدری است که هیمنه معنوی و افق دید کاملی دارد که در رفتار خانواده تأثیرگذار است.مجلس قوی همانند پدری است که هیمنه معنوی و افق دید کاملی دارد؛خبرگزاری مهر؛1401/02/26

 

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست دانش پارلمانی با موضوع شاخص‌های مجلس قوی و انقلابی به همت معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با حضور عبدالحسین روح الامینی نماینده مجلس شورای اسلامی، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان و مهدی عبدالملکی مدیر کل مرکز پژوهش‌های مجلس و برگزار شد.

قاسم جعفری معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس جمهور در این نشست که روز یکشنبه در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد، با اشاره به اهداف تشکیل چنین نشست‌هایی اظهار داشت: معاونت امور مجلس ریاست جمهوری به دنبال گسترش دانش پارلمانی در سطح انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان است تا جایگاه، وظایف و انتظارات از هر کدام مشخص و روشن باشد.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل دولت و مجلس گفت: امروز دولت و مجلس برای رفع مشکلات کشور و گره گشایی از دغدغه‌های مردم از تعامل و همکاری حداکثری برخوردار هستند و دولت تعامل حداکثری با مجلس را با قوت پیگیری کرده و آن‌را برای کشور مفید می‌داند.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس جمهور با بیان شاخص‌های مجلس انقلابی، اظهار داشت: مجلس قوی و انقلابی مجلسی است که قدرت بهره گیری از افکار و اندیشه‌های همه صاحب نظران خارج از مجلس را داشته باشد.

جعفری اقتدار را لازمه پیشبرد امور دانست و گفت: اقتدار برخلاف زورگویی به معنای استحکام در فکر و اندیشه و رفتار است که فرد بواسطه آن از نفوذ معنوی برخوردار بوده و می‌تواند وظیفه هدایت گری را بدون حتی حضور فیزیکی بر عهده بگیرد و با توجه به بیانات امام راحل، مجلس باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس قوی همانند پدری است که هیمنه معنوی و افق دید کاملی دارد که در رفتار خانواده تأثیرگذار است.

روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در خصوص ویژگی‌های مجلس انقلابی با بیان اینکه انقلابی بودن به معنای بیان سخنان هیجانی و غیرمسئولانه نیست گفت: رفتارهای هیجانی آفت انقلابی بودن است مجلس انقلابی باید از حق سوال و استیضاح در راستای منافع عمومی جامعه استفاده کند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: مجلس انقلابی به جای اینکه دغدغه حزبی و گروهی داشته باشد باید مشکلات جامعه را در سطح کلان مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با اولویت گذاری مشکل بیکاری، معیشت طبقات ضعیف و رونق تولید را پیگیری کند.

وی تاکید کرد: مجلس انقلابی همچنین باید از نظام خود کنترلی برخوردار بوده و پیش از اینکه دیگران مواردی را مطرح کنند، صریح و بدون اغماض نسبت به رفع ایرادات خود اقدام کند.

عبدالملکی نیز در سخنانی با بیان اینکه مجلس انقلابی مجلسی است که در عرصه نظارت و قانونگذاری با قوت با اندیشه و علم کافی اقدام کند، اظهار داشت: قوت مجلس به این است که قوانینی وضع کند که از استحکام حقوقی و با نگاه بلند مددت تدوین شده باشد ضمن اینکه مجلس قوی باید در حوزه نظارت از نقش خود در راستای منافع ملی استفاده کند و از دانش و انگیزه کافی برخوردار باشد.

وی استکبار ستیزی، توجه به محرومان، مقابله با رانت و فساد و آمادگی برای اتخاذ تصمیمات بزرگ را از جمله ویژگی‌های مجلس انقلابی دانست.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز در سخنانی با بیان اینکه راه حل هر مشکلی لزوماً با قانون گذاری نیست و بعضاً تمرکز بر حوزه تقنین، مجلس را از وظیفه نظارت که از شاخص‌های مجلس قوی است باز داشته است، گفت: قوانین مجلس باید مبتنی بر کار کارشناسی و پژوهش محوری باشد و لازم است توجه ویژه ای به بخش پژوهش اعمال شود.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: انتظار از مجلس انقلابی غلبه نگاه کلان و ملی در حوزه قانون گذاری و نظارت بر موضوعات محلی و منطقه‌ای است. مجلس همچنین باید استفاده درستی از ابزار نظارتی داشته و تلاش کند در مصوبات مجلس هماهنگی وجود داشته باشد.

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
135
381
1637378
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...