A+ R A-

خبرگزاری فارس؛انتقاد از اظهارات یک نماینده/ نقره‌داغ کردن دولت و وزرا جزء وظایف نمایندگان نیست؛1401/05/04

معاون نظارت و هماهنگی معاون امور مجلس رئیس جمهور در واکنش به نطق میان دستور نماینده تربت جام گفت: در هیچ کدام از اصول قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس، نقره داغ کردن دولت و وزرا جزء وظایف نمایندگان نیست.خبرگزاری فارس؛انتقاد از اظهارات یک نماینده/ نقره‌داغ کردن دولت و وزرا جزء وظایف نمایندگان نیست؛1401/05/04

 

قاسم جعفری معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نطق میان دستور یکی از نمایندگان درخصوص نقره داغ کردن دولت، اظهارداشت: در هیچ کدام از اصول 177 گانه قانون اساسی و حدود 241 مفاد آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، موضوعی تحت عنوان نقره داغ کردن دولت و وزراء جزو وظایف نمایندگان عنوان نشده است.

 جعفری گفت: به رغم میل باطنی که همیشه تلاش کردیم در تعامل کاملا مثبت با نمایندگان باشیم و در گفت و گوهای دوستانه حتی راه حل های آنان را دریافت کرده و به مسئولان اجرائی برسانیم اما سخنان امروز نماینده تربت جام شایسته بیان از تریبون مجلس نبود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که نطق های جنجالی از تریبون مجلس و سرو صدا کردن اصلا مصداق انقلابی بودن و یا مردمی بودن نیست لذا نمایندگان محترم باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

جعفری با اشاره به محتوای نطق میان دستور نماینده مردم تربت جام تاکید کرد: نماینده مردم تربت جام خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد که «همکاران به دولت تاختن و وزراء را نقره داغ کردن و استیضاح را همه بلدیم و چاره‌ای جز این نداریم» ، اظهارداشت: اولا اصل 84 قانون اساسی صراحت دارد که نمایندگان مردم در برابر همه مردم مسئول هستند و حق دارند در همه مسایل داخلی و خارجی اظهارنظر کنند و در اصل 86 هم بر مصونیت نمایندگان و غیر قابل تعقیب بودن آن در قبال اظهاراتشان در انجام وظایف نمایندگی تاکید شده است اما هرچه گشتم در هیچ کدام از 177 اصل قانون اساسی و حدود 241 مفاد آئین نامه داخلی مجلس موضوعی تحت عنوان تاختن به دولت و نقره داغ کردن وزراء جز وظایف نمایندگان نیامده است.

وی تاکید کرد: به عنوان معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس رئیس جمهور برای استیفای حق دولت از این نماینده می خواهم که سخنان خود را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از سخنان این نماینده نیز که درباره سفر رئیس جمهور یکی از کشورهای همسایه عنوان شده است، جنبه امنیتی دارد و طرح آن توسط کسی که عضو یکی از کمیسیون های مهم مجلس است جای تامل دارد. باید توجه داشت که چنین اظهاراتی توسط سفارتخانه های کشورها رصد می شود و می تواند در نوع  و سطح تعاملات دو کشور تاثیر گذار باشد لذا اگر چنین سخنانی موجب کاهش یا ایجاد ضرر به کشور شود آیا می تواند در برابر مردم پاسخگو باشد.

معاون نظارت و هماهنگی امور مجلس  ریاست جمهور گفت: البته مطمئنا کسی چنین سخنانی را بعنون مواضع دولت و نظام تلقی نمی کند اما از کسی که از تریبون مجلس صحبت می کند انتظار می رود که چنین مسائلی را رعایت کند.

جعفری گفت: نکته مهم دیگر در سخنان نماینده تربت جام که جای تامل دارد دعوت وی به تنش زدایی با سایر کشورها و طیف ها و اقشار مختلف قومی و مذهبی، سیاسی، صنفی،  فعالان مدنی، زنان، کارگران، اساتید، فرهنگیان و پزشکان است که می تواند خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان باشد و به معنای این است که نظام تقریبا با همه مردم قهر است. پس آنهایی که در مراسم های  ملی و مذهبی حضور میلیونی دارند، چه کسانی هستند؟ درست است که مردم از مشکلات اقتصادی رنج می برند اما این به معنای قهر مردم با نظام نیست و اینگونه سخنان شایسته نیست که از زبان نماینده مردم جاری شود.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
4
381
1637247
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...