A+ R A-

خبرگزاری قرآنی ایکنا/تحلیل قاسم جعفری از پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن: دشمنان متوجه قدرت تمام‌کنندگی مردم شدند

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری حضور میلیونی مردم را در راهپیمایی ۲۲ بهمن در عین شگفت‌انگیز بودن قابل پیش‌بینی خواند و اظهار کرد: دشمنان با این حضور گسترده فهمیدند نظام جمهوری اسلامی دارای یک توانمندی ذاتی است و از طرفی به آنها بار دیگر ثابت کرد، مردم تمام‌کننده قضایا هستند.

خبرگزاری قرآنی ایکنا/تحلیل قاسم جعفری از پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن:  دشمنان متوجه قدرت تمام‌کنندگی مردم شدند

 

 

قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برخلاف بسیاری از تحلیل‌ها با توجه به شرایط چند ماه اخیر کشور گفت: خاستگاه و منشأ این انقلاب دل مردم است و مردم خودشان این انقلاب را ایجاد کردند و خواسته‌های آنها هم کاملا واضح و روشن است و رجوع به بسیاری از شعارهای مردم در دوران انقلاب گویای این امر است.

وی افزود: برای نمونه یکی از این شعارها این بود که «برقرار می‌کنیم حکومت علی را سرنگون می‌کنیم رژیم پهلوی را». معنای امروزی و علمی این شعار این است که مردم هم برای نظم مطلوب خود برنامه داشتند و هم نظم موجود آن زمان را قبول نداشتند و به دنبال سرنگونی آن بودند و این خواسته را با روش منطقی و مسالمت‌آمیز بیان می‌کردند که گل دادن به سربازان ارتش از مظاهر این شیوه مبارزه بود.

مردم؛ حافظان اصلی انقلاب

جعفری اظهار کرد: در واقع مردم می‌خواستند عزت‌شان حفظ شود و بر سرنوشت خود حاکم باشند. لذا به تعبیر فلاسفه از آنجا که علت موجده، علت مبقیه است، آنچه به وجود آورنده پدیده‌ای است، خودش هم نگهدارنده آن است و این انقلاب چون با خواست مردم بوده لذا خود مردم این انقلاب را هم حفظ می‌کنند.

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری یادآور شد: من در همان روزهای آشوب‌ها و اغتشاشات به صراحت می‌گفتم اگر قرار باشد یک انقلاب با چنین کارهایی از بین برود همان بهتر که از بین برود زیرا نشان می‌دهد ما به مردم در خصوص مردمی بودن انقلاب، دروغ گفتیم، در حالی که اطمینان داریم این انقلاب، مردمی است و به همین خاطر نگرانی از این اتفاقات نداشتیم.

حضور شگفت‌انگیز اما قابل پیش‌بینی

وی بیان کرد: در عین حال نظام اسلامی یک تفکیک منطقی از جمعیت اعتراض‌کنندگان و آشوبگران انجام داد و لایه‌های مختلف آنها را از هم جدا کرد. اکثریت معترضان براثر احساسات تحریک شدند و به واسطه مشکلات معیشتی، بیکاری، احساس تبعیض و ... در آن فضا این گونه اعتراض خود را بروز دادند در حالی که مخالف ذاتی انقلاب اسلامی نبودند. البته یک لایه آموزش‌دیده و سازماندهی شده از سوی دیگران نیز وجود داشت که در اقلیت بودند اما اثر خود را گذاشتند.

جعفری ابراز کرد: در کنار همه اینها رسانه‌های معاند نیز به این حرکات و کمیت آنها ضریب بیشتری دادند و این اعتراضات را بزرگنمایی و میلیونی تصویر کردند در حالی که واقعیت اینگونه نبود و این حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن واقعیت خواست و نگاه مردم را به انقلاب و نظام اسلامی نشان داد. در واقع حضور مردم در عین بی‌نظیر و شگفت‌انگیز بودن، کاملا قابل پیش بینی بود زیرا معرفت آنها به انقلاب ثابت‌شده است.

پیام‌های یک حضور 

جعفری درباره پیام‌های این حضور در سطح داخلی و بین‌المللی گفت: پیام مردم به مسئولان این بود که ما حساب شما را، اگر درست عمل نکنید، با انقلابی که دسترنج خودمان است یکی نمی‌کنیم و به عبارتی بین عملکرد مسئولان و اصل انقلاب و آرمان‌های آن تفکیک کردند. البته مسئولان باید بدانند یک سری مشکلات وجود دارد که حتما باید حل شود و نباید اینگونه تصور کنند الان چون فضای کشور آرام شده، به خواب بروند تا دوباره مسائلی شکل بگیرد. لذا دیگر کم‌کاری در مقابل ملتی که با این عظمت در صحنه حاضر شده قابل قبول نیست و باید در قیامت پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: مردم به دشمنان هم این پیام را دادند که نمی‌توانید با ترفندها و توطئه‌های خود ما را از انقلاب جدا کنید. افتضاح دنیای مدعی حقوق بشر اما وحشی غرب این است که سازمان سراسر لجن و تروریستی منافقین را از لیست تروریسم خارج می‌کند و آن را بدیل جمهوری اسلامی معرفی می‌کند و این نشان می‌دهد که مردم متوجه هستند که این قدرت‌ها با مردم ایران و ماهیتی به نام ایران مخالف هستند و دشمنی دارند و این افتضاح غربی‌ها از سوی ملت ایران قابل گذشت نیست.

تغییر معادلات بین‌المللی

جعفری درباره تأثیر این حضور گسترده در تغییر معادلات جهانی و بین‌المللی و خنثی کردن فضاسازی‌های بین‌المللی علیه ایران گفت: دشمنان با این حضور گسترده فهمیدند نظام جمهوری اسلامی دارای یک توانمندی ذاتی است و از طرفی به آنها بار دیگر ثابت کرد، مردم تمام‌کننده قضایا هستند. البته آنها قبل از راهپیمایی دیروز نیز متوجه شکست خوردن برنامه و جنگ ترکیبی خود شده بودند و به همین دلیل بحث از سرگیری مذاکرات را مطرح کردند.

 

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
130
206
1622037
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...