A+ R A-

کدام قدس/یادداشت به مناسبت روز جهانی قدس

" کدام قدس ؟ "

کدام قدس/یادداشت به مناسبت روز جهانی قدس

مایلم در ابتدا این حقیقت را یاد آور شوم  اگر پس از گذشت بیش از یک چله از انقلاب بنیان های معرفتی آرمان های اصیل انقلاب و شعارهایی را که که نماد آن است تبیین و تقویت نکنیم حتی حضور در صحنه که البته بسیار مهم و اثر گذار است شاید ایمان مستودع حاصله به آرمان ها را تبدیل به ایمان مستقر و پایدار نکند. اینک نسل جدید هم پرسشگر تر است ؛ هم دیر باور و هم به خاطر گسترش تکنولوزی رسانه و ارتباطات بیشتر در معرض شایعات و شبهه افکنی های دشمنان و دگر اندیشان که تمام تلاش خود را دارند تا انسان ها را سرگرم زندگی عادی و بهره مندی از رفاهیات آن کنند . معروف است که هیتلر به گوبلز وزیر تبلیغاتش گفت سعی کنید برنامه هایی بسازید که با بعد حیوانی آدم ها بیشترین رابطه را دارد یعنی یا چنان عاطفه برانگیز باشد که اشکشان جاری شود و یا غریزه شهوت آنان را به هیجان آورد . امروز غرب سلطه گر تمام عده و عده خود را در همین راستا به کار گرفته است . وقتی بنای به تهییج باشد از هیچ ابزار راست و دروغی فروگذار نمی کند و در این مسیر دیو را فرشته و فرشته را دیو جلوه می دهد . امروز قریب به ۷۵ سال از اشغال فلسطین می گذرد . در  دهه های گذشته که آحاد امت اسلامی و حتی حاکمان و لو بعضا به نفاق و تظاهر ،  بر سر حق مردم فلسطین و ضرورت بازگشت آنان به سرزمین مادری و نیز لزوم از بین رفتن کیان غاصب و نامشروع صهیونیستی اجماع داشتند . اما امروز به وضوح می شود دید که دشمن در ایجاد چند گانگی در صفوف مسلمانان تا حدود زیادی موفق عمل کرده است .

 

۱- گروهی از مسلمانان که بیشتر شامل بدنه عمومی آحاد امت و شخصیت های شاخص و فرهیخته و سازمان های شکل گرفته بر پایه عدالت و دین خواهی می شود همچنان بر آرمان های درست اولیه پابرجا مانده اند .

۲-  گروهی می گویند باید واقع گرا بود ؛ اسرائیل حق یا باطل ، غاصب یا مشروع فعلا واقعیت عملی دارد و از قدرت ظاهری بعلاوه پشتوانه بی قید و شرط قدرت های بزرگ دنیا برخوردار است پس پنجه در پنجه آن انداختن برای ما سودی ندارد و بهتر است که هر چند تلخ اما ان را بپذیریم . 

۳- گروهی که سردمداری آن را آل سعود و کشورهای اقماری  که همگی در اردوگاه تبعیت و بردگی بی چون و چرای امریکا تعریف می شوند پا را از این فراتر گذارده و می گویند اصلا چیزی به نام آرمان فلسطین اوهام است . فلسطینی ها حقی ندارند ؛ واقعیت مقبول و ذی حق دولت مستقر ، پیشرفته و قابل احترام اسرائیل است ! حتی در سریالی که اخیرا رسانه های متبوع آل سعود در راستای ترویج عادی سازی روابط با اسرائیل به نام " ام هارون "  ساختند به صراحت و با جسارت می گوید پیامبر خدا ص در حق یهود اهانت امیز و بد عمل کرده است .یعنی نعوذ بالله  به راحتی در مقابل نص صریح قران که خیانت یهود مدینه را بیان می کند اجتهاد می کنند و پیامبر معصوم ص را تخطئه می نمایند .  در همین راستا حتی زمزمه هایی از بازگرداندن منطقه خیبر و فدک به یهودیان و مستقر کردنشان در آنجا به گوش می رسد.  ساخت شهر به اصطلاح مدرن نیوم در عربستان به بهای آواره کردن ساکنان و قبایل اصلی آن مناطق در راستای سرمایه ءداری مشترک با صهیونیست ها و شرکای تجاری و سیاسی آنان در همین سیاق است. 

با این تفاصیل خوب می بینیم که خط مقدم نبرد از مرز درگیری با کیان غاصب صهیونیستی به داخل امت اسلامی و در ابعاد فکری و اعتقادی منتقل شده است . به عبارتی جنگ دشمن غدار با رهروان محمد ص حالت هیبریدی و چند بعدی گرفته است .توصیه هیتلر به وزیر تبلیغاتش را که به یاد دارید . ترویج فساد ، تحریم و فشار اقتصادی به اردوگاه مومنان ، تهدید و فشار نظامی ، تبلیغات شدید در راستای انزوای مجاهدان و ایستادگان در جبهه مقاومت ، ایجاد تفرقه و نیز تهاجم فرهنگی و..

 

اما باید چه بکنیم ؟ شکی نیست که همیشه بهترین فرصت ها از دل سخت ترین چالش ها حاصل می شود . نباید فراموش کرد که امروز فرزندان امت اسلامی با همه مشکلاتی که مستکبران به واسطه وجود نامیمون حکام قدرت پرست و ذلیل کشورهای اسلامی برایش ایجاد کرده اند در جنگ ایمان و اراده و امادگی برای پیشبرد آرمان های واقعی از همیشه بهتر و پا به رکاب تر اند و نباید فراموش کرد که جنگ را کسی می برد که به راهش و صداقت در مسیرش ایمان کامل دارد و الا کر و فر رسانه ای و رگ گردن کلفت کردن های طاعیان هر چند زحمت آور است اما سرنوشت ساز نیست . به بهانه طرح خبیث " معامله قرن " باید با افکار عمومی و بویزه جوانان حرف زد . باید شبهات شیطانی انان را پاسخ گفت . یکی از همین شبهات ان است که فلسطینی ها خود زمینشان را فروخته اند ! پاسخ این شبهه روشن است طبق آمارهای مورد تایید سازمان های بین المللی کل زمین هایی که اندک یهودیان ساکن فلسطین از قبل داشته اند به ضمیمه انچه که خریده اند تنها ۶درصد اراضی فلسطین را شامل می شده است و تاریخ صحیح می گوید هیچیک از ساکنان واقعی فلسطین خانه و زمین نفروخته اند بلکه بیشتر کسانی که در انجا صفت مهاجر داشته و دلبستگی به ان اب و خاک احساس نمی کردند برای بازگشت به غرب وارد این معامله شده اند.   مابقی  را بیش از ۹۰ درصد اراضی را با زور و تهدید و اخراج قهری ساکنان اصلی ، صاحب شده اند . آنان در یک مورد ۵۰۰ روستا را یکجا بر سر صاحبانش تخریب و آنان را وادار به فرار نموده اند  و در طول این ۸ دهه این قبیل جنایات از سوی صهیونیست ها مدام جاری بوده است. 

شبهه خبیث دیگر انان این است که می گویند این سرزمین مربوط به فرزندان یعقوب نبی یا همان بنی اسرائیل است . پاسخ بسیار روشن است ؛ بسیاری از ساکنان یهودی از ملیت های مختلف با نژادهای متنوع می باشند که هیچ ارتباطی به نسل یعقوب پیامبر ندارند. امروز یهودیان از هفتاد کشور به اسرائیل یا به رغبت امده اند یا به زور کوچانده شده اند . پس این جا هیچ ارتباطی به سرزمین مادری آنان ندارد. کسانی که چنین شبهاتی را ترویج می کنند یا لشکر مامور و اذناب صهیونیستی اند و یا مراکز به ظاهر تحقیقاتی که در قبال رشوه های دریافتی رسالت سفارشی صهیونیست ها و حامیانشان را انجام می دهند . دروغ ضد بشری این دستگاه های استکباری آن است که بگویند فلسطین سرزمینی بدون ملت بوده است که به ملتی بدون سرزمین داده شده است ! البته اینان همین بلا را در خاموشی رسانه ای و غفلت عمومی بر سر ساکنان اصلی و بومی امریکا و برخی جاهای دیگر نیز آوردند اما باید بدانند که در خاورمیانه و زادگاه پپامبران بزرگ الهی دیر یا زود تقاص تمام جنایات خود را پس خواهند داد . سرزمین بیت المقدس و  مسجد الاقصای شریف لقمه ای نیست که به آسانی از گلوی جانیان و غاصبان فرو رود . همه امت اسلامی و بویزه جوانان عزیز  باید بدانند که ما از کدام قدس حرف می زنیم و سرمایه های جاودانی و اسطوره های بی نظیری چون سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی برای چه آرمانی فدایی شدند. قدسی که برای ما صبغه دینی دارد ؛ (بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ سُبۡحَـٰنَ ٱلَّذِیۤ أَسۡرَىٰ بِعَبۡدِهِۦ لَیۡلࣰا مِّنَ ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡحَرَامِ إِلَى ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡأَقۡصَا ٱلَّذِی بَـٰرَكۡنَا حَوۡلَهُۥ لِنُرِیَهُۥ مِنۡ ءَایَـٰتِنَاۤۚ إِنَّهُۥ هُوَ ٱلسَّمِیعُ ٱلۡبَصِیرُ) اﻹسراء 1] قداست و مبارکی این سرزمین عطای الهی است و صرف گفته های بشری نمی باشد. قدسی که شناسنامه تاریخی امت اسلامی است . قدسی که از منظر انسانی و عدالتخواهی در اوج اهمیت است و اگر امام راحل و رهبری معطم انقلاب آن را اصلی ترین مساله انقلاب اسلامی در سیاست خارجی می دانند ریشه در همین حقیقت دارد. قدسی که از منظر عاطفی برای اهل اسلام غیر قابل اغماض است . قدسی که حتی با نگاه استراتزیکی و سیاسی می تواند در هر صورت سرنوشت آینده همه امت را رقم بزند . اگر مقاومت در اینجا پای نفشارد و چون بنیانی مرصوص سد راه وحشیان هزاره سوم نشود آنگاه به تعبیر قران تا تمام امتیازات و سنگرها را تقدیم دشمن نکند آنان دست بردار نیستند .(وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡیَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡۗ ..  البقرة 120] .

یکی از دروغ های شاخدار دشمن مستکبر و اذناب منطقه ای اش آن است که ایران به بهانه دفاع از فلسطین به دنبال ایجاد امپراطوری فارسی و شیعی است . البته این سناریو هم در راستای پروزه پردامنه " تفرقه بینداز و حکومت کن " طراحی شده است . طبیعی است برافروختن آتش اختلاف قومیتی و مذهبی اگر موفق شود بهشت موعود دشمنان خدا خواهد بود . خوب است آحاد امت اسلامی و بویژه جوانان عرب بدانند ایران اسلامی از دو دهه قبل از پیروزی انقلاب در جبهه دفاع حق فلسطینی ها و نفی غاصبان ایستاده است . امام خمینی ره آن سال ها که نه حکومتی داشت و نه از دست طاغوت حاکم بر ایران احساس آرامشی می کرد فلسطین را پاره قلب امت اسلام می خواند ؛ قصه فارس و غیر فارس و شیعه و سنی یک افسانه است برای انحراف افکار عمومی از سرگذشت تلخ پاره قلب امت اسلامی یعنی قبله اول مسلمانان . باید مطمئن باشند به همان اندازه که افسانه غرانیق و آیات شیطانی زاییده افکار وهم آلود و دروغ پرداز ملحدان مفسد بود این که ایران به دنبال هدفی غیر از بازگشت أرض مقدسه به آغوش امت است بی مایه و خیالات دنیاپرستان گرفتار مالیخولیاست .خوب است جوانان عرب از حکام زبون و ذلیل خود بپرسند چرا تشکیل امپراتوری ددمنش صهیونیستی و قدرت بلامنازع گردنکش امریکا را که واقعیت میدانی دارد جدی نمی گیرند ؟ ایران دراولین روزهای پیروزی کلید سفارت اسرائیل را به دست نمایندگان مردم فلسطین داد . ایران از هیچ کمک مادی و معنوی ، دفاعی ، آموزشی و .. به گروه های مقاومت به رغم تهدیدها ، تحریم ها و تحمل خسارات فراوان مادی و معنوی دریغ نکرد  تا جایی که عده ای برانداز ، ضد انقلاب و احیانا کج فهم و سطحی نگر خورده گرفتند که در شرایط سخت اقتصادی و تنگی معیشت مردم چرا به دیگران کمک می کنید و در همین راستا شعار پوپولیستی نه غزه نه لبنان را علم کردند. 

از جمله شبهات ناجوانمردانه اردوگاه شیاطین آن است که ایران در پی نابودی قوم یهود است و حال آن که این نیز کاملا بی پایه و اساس است . هیچ وجدان بیدار و انسان منصفی نابودی نحله بی ریشه فاسد و مفسد صهیونیست ها را معادل یهودیت نمی داند . یهودی ها در کشور ما همچون سایر اقشار زندگی می کنند و در پارلمان نماینده دارند و تعاملات ایران با یهودی های ضد صهیونیست دنیا بسیار خوب است. ای کاش امت اسلامی و حکام آن و بویژه حاکمان دولت خود گردان فلسطین از گذشته سراسر مخاطره و پرخطا و بعضا خیانت آمیز خود عبرت بگیرند و در الغای معاهدات فی مابین دولت خود گردان با صهیونیست ها و امریکایی ها ، صادقانه عمل کنند  و نشانه این صداقت آن است که وارد فاز بازگشت به جهاد و مبارزه قبل از ۱۹۹۳ و پیش از امضای پیمان اسلو شوند. در فراز پایانی مایلم سخنی طلایی از امام خمینی ره را یاد آور شوم و حکمت های بارز ان برای امروز جامعه را مرور کنم ؛  " راه قدس از کربلا می گذرد ." این درایت بی نظیر یعنی ؛

۱- قداست آزادی قدس همسنگ حرکت بی نظیر عاشوراست . همانگونه که عاشورا اسلام را نگه داشت ازادی قدس کارکرد عاشورایی خواهد داشت. 

۲- راه آزادی قدس از مسیر امامت و ولایت می گذرد و نه از مسیرهای انحرافی مثل پان عربیسم.

۳- تحقق این آرمان بزرگ نیاز به شهادت و ایثار در همه ابعاد دارد. 

۴- بدون همراهی دو ملت ایران و عراق با مبارزان و مجاهدان فلسطین این هدف عظیم تحقق نمی یابد. 

۵ - شهادت همزمان و در یک سنگر دو الگوی مقاومت هر دو ملت یعنی شهیدان  قدس حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و اندماج خون آن دو جوانمرد مومن و مخلص یعنی آغاز فرایند آزاد سازی فلسطین عزیز.

۶ - پس باید مراقب بود دشمنان در ایجاد جدایی بین این دو ملت و کاشت تخم کینه نفاق و تفرقه موفق نشوند . چون جدایی این دو ملت یعنی گم شدن کلید فتح قدس برای مدتی نامعلوم . 

امید است امسال که به دلیل شیوع بلیه مسریه کرونا امکان تجمعات گسترده و لرزه افکن بر پیکر صهیونیست های خبیث محدود شده است حضور قوی فکری ، رسانه ای و عملیاتی در فضاهای مجازی بویزه از سوی فرهیختگان ، صاحب نظران ، اصحاب حوزه و دانشگاه ، احزاب سیاسی اجتماعی ، آزاد مردان و آزاد زنان دنیا از هر دین و ملتی در سراسر  عالم تنور این مبارزه برای یاری مظلوم و فریاد بر سر ظالم و غاصب را داغ تر و پرشراره تر نگاه دارد. آری روز قدس روز اسلام است و تعظیم و تکریم آن یعنی بهره مندی از تقوای قلبی و ایمان به توحید ، عدالت و معاد و تصدیق عملی وعده های قرآنی و پیامبر صادق الوعد الهی که آینده زمین از ان مظلومان و مستضعفان است . وقتی ملت ایران ، رهبری معظم انقلاب اسلامی حرف از قدس می زنند یعنی قدسی که در آن عزت کامل مسلمانان و ضعف و زبونی دشمنان خدا نهفته است .البته برای تحقق این آرمان جمهوری اسلامی در کنار لطف الهی بازوان قدری چون حزب الله ، حماس و جهاد ، انصار الله و سایر معتقدان به درستی راه مقاومت را در کنار خود دارد.و آن روز دیر نخواهد بود.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
101
180
1620227
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...