A+ R A-

یادداشت/" معلمی که قلبش .. "

یادداشت/

 

در گزارشی دیدم که جایزه بهترین معلم سال ۲۰۲۰ را گرفته است . مبلغ این جایزه یک میلیون دلار است  و موسسه " وارکی " ( warkey ) با همکاری یونسکو مجری اش می باشند . آنچه  " رانجیتسین دیسیل " این معلم ۳۲ ساله هندی را متفاوت کرده است و از بین ۴۲ هزار نامزد برای چنین جایزه ای برگزیده شده است ، اول آن که وقت خود را در  روستاهای ایالت ماهاچرا هند و برای اموزش فرزندان قبایل و عشایری صرف کرده است که به خاطر تعلیمشان اول زبان انان را یاد گرفته و بعد متون اموزشی را به طرز هنرمندانه و با بهره گیری از همه فنون و تکنولوزی آموزشی به  زبان بچه ها برگردانده است و اینک رمز ها ، نشانه ها ، کلیپ ها ی صوتی و تصویری به کار رفته در شیوه تدریسش  در ۸۴ کشور توسط دیگران استفاده  می شود . 

کار مهم و انسانی رانجیتسین آن است که با شنیدن خبر برنده شدنش اول به دست و پای پدر و مادر افتاده است و بعد با تصمیم عجیبش همه را غرق در تحیر و تفکر کرده است . او اعلان کرده است  نصف جایزه اش را بین ۹ نفر از رقبایش تقسیم می کند که به مرحله نهایی رسیده اند . ( هر یک ۵۵ هزار دولار ) و در پاسخ گفته است ما با هم خوشبخت می شویم و با هم در توسعه آموزش موفق خواهیم بود و نه هریک به تنهایی .  راستی باید پذیرفت قلب معلم واقعی ،  باغ محبت و انسانیت است . ( منبع الجزیره ) 

به نظر این حقیر ،  این سرزمین کم ندارد معلمانی که در کنار صرف عمر و هنر و داشته های معنوی خود،  نه تنها جایزه به دست امده که دارایی شخصی خود را نیز برای تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک  ارزانی کرده اند  اما کمتر شناخته شده اند و یا جهات رسمی و پیکره جامعه در شناساندنشان قدری قصور و تقصیرها دارد . چقدر خوب است در  ایام سخت انتشار بلیه ی جهان گستر کرونا ،  فداکاران جامعه تعلیم و تربیت را کشف کنیم و مراتب تقدیر عملی خود را به پایشان بریزیم !

 

" با مردم تا اوج"

کانال اطلاع رسانی و بیان دیدگاه های آزاده سرافراز، #دکتر_قاسم_جعفری،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی،مدیر گروه فقه دانشگاه پیام نور تهران

https://t.me/bamardomtaouj

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
195
206
1622102
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...