A+ R A-

یادداشت‌های  نماز جمعه ای/ ۱۴۰۰/۱۱/۲۲

 

 

امروز #۲۲_ بهمن ماه ۱۴۰۰ است .تهران به دلیل شرایط تحمیلی کرونایی راهپیمایی رسمی نداشت و مردم صحنه نگه دار و بصیر جشنواره موتوری خودرویی راه انداختند . 

من و حامد توفیق یافتیم در نماز جمعه‌ی لواسانات حاضر شویم .

یادداشت‌های  نماز جمعه ای/ ۱۴۰۰/۱۱/۲۲

 

در خطبه اول پس از دعوت به #تقوا و ذکر مناسبت ها با توجه به در پیش بودن ۱۳ رجب به بیان شأن حضرت پرداخت ؛ پیامبر ص فرمود اگر خوف آن نبود که امت آنچنان که در باره جناب عیسی ع دچار اشتباه شدند چنان توصیفت می کردم  که بر هر کوی و برزنی که بگذری مردم خاکش را تبرک بردارند . واژه « امیر المومنین  ع » لقبی است از جانب خداوند و مختص امام #علی علیه السلام است . 

ولادت امام جواد ع و وفات زینب سلام الله علیها را هم یادآور شد شهید مطهری می گفت زینب قبل و بعد عاشور متفاوت است شخصیت زینب س پس از حماسه عاشورا تجلی واقعی پیدا کرد . 

 

قرآن می فرماید ؛ « اتقوا الله و یعلمکم الله » معلوم است که علم عنصر لازم است ولی کافی نیست تقوا و تعقل هم لازم است . البته از سویی اگر همه مردم فقط به عقل و دوراندیشی منصف باشند بسیاری از امور عالم درست پیش نمی رود . 

به مناسبت این ایام مبارکه و سالروز پیروزی انقلاب باید یادمان باشد به تعبیر #رهبری معظم ما گرفتار جنگ ترکیبی و شناختی دشمن هستیم . جنگ نرم تنها شیوه ای است که می تواند جامعه را متزلزل کند . فراز و نشیب انقلاب اسلامی عبرت آموز است تحرکات تجزیه طلبانه حمله نظامی به طبس . جنگ گروهک ها ، تجاوز خارجی صدام ، محاصره اقتصادی شبیخون فرهنگی ، تحریم اقتصادی و انقلاب های رنگی و جنگ شناختی همه همه اثرگذار است . ما در تبیین دستاوردهای نظام و «جهاد تبیین » واقعا کوتاهی کردیم . درست است بینش سیاسی و اجتماعی مردم بسیار متفاوت است ولی واقعیت رژیم #طاغوت را برای نسل های بعدی درست تبیین نکردیم . شخص شاه هم دیر هنگام اعتراف کرد که مجری دیکته دیگران بوده است و زمانی گفت صدای #انقلاب ملت ایران را شنیده است که راه بازگشتی نداشت . البته چالش ها و تبعیض ها و نقاط ضعف و رانت ها و اختلاس های پیش آمده پس انقلاب بسیار بد است اما اصل انقلاب را نباید تحت الشعاع این ضعف ها نادیده گرفت چون همه این ناهنجاری ها ناشی از دور شدن از شعارها و مبانی اصلی #انقلاب و سیره و منویات امامین انقلاب است ؛ باید به شعارهای اولیه برگشت .

 

" با مردم تا اوج"

کانال اطلاع رسانی و بیان دیدگاه های آزاده سرافراز، #دکتر_قاسم_جعفری،معاون امور نظارت و هماهنگیِ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی،...

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
201
206
1622108
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...