A+ R A-

روز جمهوری اسلامی/« یادداشت نماز جمعه ای »؛1401/01/12

 

روز جمهوری اسلامی/« یادداشت نماز جمعه ای »؛1401/01/12

خطیب جمعه از راه رسیدن ماه خدا را مبارک دانست و خوش آمد گفت .

امام رضا ع فرمود : « ان شعبان قد مضی اکثره و هذا آخر جمعة منه فتدارك تقصيرك في ما بقي منه ..فأكثر من الدعاء و الآستغفار و تلاوة القرأن .. » در باقی مانده شعبان کوتاهی ها را جبران کن ..و زیاد دعا و استغفار کن تا با خلوص وارد ماه رمضان شوی . امانت ها و دیون مردم را پرداخت نما کینه های مومنین را از دلت بزدا .

حر عاملی می گوید کسی که به دلیل ضیق وقت فرصت جبران گناهان (حق اللهی ) را ندارد صلوات زیاد از بین برنده گناهان است . در جایی دیگر از نبی مکرم آمده است که سجده طولانی و زیاد و تکرار ذکر یونسیه «« لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین » نابود کننده گناهان است .

 **البته فکر می کنم شاید انجام چنین اعمالی زمینه ساز توبه واقعی و توفیق بخش تحول روحی در فرد باشد و الا صرف انجام این اذکار نباید شرط کافی باشد .

خداوند لباس تقوا بر جسم و جان و روحمان بپوشاند . امام سجاد ع می گوید «« ان لم تکن حلیما فتحلم  فانه کل من تشبه بقوم فانه اوشک ان یکون منهم » خود را بردبار نشان ده رفته رفته واقعا حلیم خواهی شد .

در ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی باید از هنر بزرگ انقلاب « نظام سازی » سخن گفت . امام ره واقعا به هر دو رکن نظام « جمهوریت » و « اسلامیت » واقعا اعتقاد راسخ نظری و عملی داشت . البته هنوز با جمهوری اسلامی واقعی فاصله داریم گر چه در این مسیر حرکت می کنیم . سعی و تلاش ما پیاده کردن احکام واقعی اسلام ناب است. تحمل همه سختی ها و فشارها برای حرکت به سمت این قله است .

شعار سال « تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرینی » را باید تحقق عملی بخشید و الا صرف گفتن و شنیدن راه به جایی نخواهد برد .

نظام اداری فشل و بروکراسی فلج کننده یکی از موانع اصلی است . باید چنان روان سازی شود که نخبگان ماندگار شوند و رونقی دانش بنیانی برای جوانان ایجاد شود که با رفع بی عدالتی و تبعیض از انقلاب پابرهنگان جلوگیری شود .

گر چه اصل جنگ و درگیری روسیه اکراین و ناتو بد است اما می تواند فرصتی برای درست استفاده کردن ما از موقعیت باشد . عبرت های مهمی هم در این ماجرا نهفته است . امید ها و نگرانی هایی هست که تنها با برنامه ریزی علمی و واقع بینانه به سود ما خواهد بود .

برای استقلال بویژه در بخش کشاورزی و غذا باید گام های جدی برداریم .

یکی از آسیب های جدی بزرگ تر شدن بدنه دولت است . به جای تقویت بخش خصوصی چرا باید نانخور دولت هر روز افزایش یابد ؟

حوادث جاری در منطقه مثل ائتلاف کشورهای عربی علیه جبهه مقاومت ، اوضاع عراق و غیره ناپایدار و مسأله ساز است ولی به حول الهی کارها به نفع جبهه حق پیش خواهد رفت .

 

" با مردم تا اوج"

کانال اطلاع رسانی و بیان دیدگاه های آزاده سرافراز، #دکتر_قاسم_جعفری،معاون امور نظارت و هماهنگیِ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی،...

https://t.me/bamardomtaouj

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
191
650
1637053
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...