A+ R A-

️" یادداشت نماز جمعه ای"؛1401/02/23

 ️

 

خطیب جمعه باز هم به تقوا دعوت کرد و یادآور شد که در قیامت جز عمل آدمی حتی دوستان دنیایی هم به دردش نمی خورند . در قیامت که یوم الدین و یوم الحق نام گرفته حقیقت دین آشکار می شود.

قرآن حق و باطل را به آب جاری و کف رویش تشبیه می کند . کف یعنی باطل و رفتنی و زلال جاری یعنی حق و ماندنی ، پس باید تلاش کرد به حق مطلق پیوست تا جاودانه شد .

علی ع میزان است و صراط باید تلاش کنیم هر چه بیشتر علوی شویم تا کفه میزانمان سنگین تر شود .

دنیا محل تلاقی و اختلاف است . چهار راه است باید یکی را انتخاب کرد فراز و فرود و پیروزی و شکست هم دارد ، «« تلک الایان نداولها بین الناس »» . اما وعده حق خواهد آمد ولو برخی قسم بخورند خبری از بعث و نشر نیست « ان الساعة  آتیة لاريب فيها »» دعا کنیم در روزی که اسرار از پرده فرو می ریزد ما جزء  رسوایان نباشیم . یک شرطش آن است که اینجا در پی رسوا کردن دیگران و اشاعه فاحشه نباشیم .

تقوا زیباترین توصیه ای است که باید در انجام آن ممارست کرد . هرچه روزه بگیریم و نماز بخوانیم و عبادت کنیم شرط قبولش نزد خداوند ورع و تقواست .

در آستانه سالروز شهادت حمزه سید الشهداء ابا الفضل رسول خدا ص و نیز رحلت سید الکریم عبد العظیم حسنی هستیم این دو شخصیت برای تاسی ما را بهترین الگوها هستند .

در این ایام مباحث جاری در محافل مردمی مساله مردمی سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه هاست . البته ممکن است ما فقط گرانی ها را ببینیم اما باید عمیق تر تحلیل کنیم . تحریم و فشار و جنگ روانی و کاهش آستانه تحمل مردم و..را باید توجه کرد .

بحران اکراین و این که دو کشوری که ۳۰درصد گندم و ۷۰ درصد روغن دنیا را تولید می کنند فعلا از چرخه تولید خارج شده اند . این شرایط مختص ایران تنها هم نیست اما باید تدبیر کنیم .

تعاملات جاری در عرصه سیاست ، مراودات اقتصادی ما با روسیه به دلیل تحریم غرب ، سفر بشار اسد به ایران و ..نشان داد که جایگاه و پایگاه ما در سوریه دارد قوی تر می شود .

باید بپذیریم نحوه تخصیص یارانه ها تا به حال چند برابر به نفع مرفهان بوده است . دولت تصمیم گرفته با تحول اقتصادی و اصلاح نظام یارانه شکاف طبقاتی را کاهش دهد و با پرداخت به مستحقان واقعی در راه عدالت گام بردارد . البته در روش ممکن است اختلاف نظر باشد برخی بگویند هنوز زیر ساخت ها مهیا نیست پیوست رسانه ای قوی صورت نگرفته است  اما ضرورت اصل مساله در نزد همه دلسوزان و کارشناسان قطعی است . باید اشکال نظام بانکی یارانه ای مالیاتی و ..تصحیح شود .

چاره ای جز حرکت به سمت مقاوم سازی اقتصاد نداریم . یادمان باشد دشمن و اپوزوسیون خارج نشین دلسوز ما نیست . یادمان باشد در اجرای طرح باید دقت شود حسن اجرا نظارت موثر و غیره هم برای حسن فرجام طرح مهم است .

پشتوانه اصلی این نظام لطف خدا و حمایت مردمی و همدلی و هماهنگی همه قوا و نیروهای دلسوز کشور و ملت است . دعا می کنیم خداوند ظفر و رستگاری اش را به دولت مردان و ملت عزیز عنایت فرماید .

 

️" با مردم تا اوج"

کانال اطلاع رسانی و بیان دیدگاه های آزاده سرافراز، #دکتر_قاسم_جعفری،معاون امور نظارت و هماهنگیِ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی،...

https://t.me/bamardomtaouj

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
42
210
1622159
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...