A+ R A-

« یادداشت نماز جمعه ای ۱۴۰۱.۱۰.۲ »

« یادداشت نماز جمعه ای ۱۴۰۱.۱۰.۲ »

زهرا سلام الله علیها مفروض الطاعه بود چون به چیزی جز خواست الهی امر نمی کرد و از چیزی جز مناهی الهی نهی نمی کرد .

  نگاه به اهل بیت باید از دریچه ای باشد که حقیقت را در یابیم و الا کم خواهیم آورد .

در تاریخ داریم که یک یهودی لجوج و سمج بر مسیرش روزی به اسلام ایمان آورد که علی ع را دست بسته به مسجد بردند ؛ علت را پرسیدند گفت من شمشیر برا و شجاعت علی ع را تجربه کرده ام و امروز که مظلومیتش را می بینم به حقیقت اسلام باور یافتم .

امام الحجة عج الله تعالي فرجه  با این عظمت می گوید فاطمه اسوه حسنه من است .امامی که پس از ظهور با جهلی شدیدتر از جاهلیت عرب عصر تنزیل روبرو می شود و باید با کسانی بجنگد که با تاویل قرآن حکم قتل حضرت را صادر می کنند .

بر خلاف عصر تنزیل در عصر تاویل نفاق بر جامعه حکم می کند کسانی که در کتاب زندگی و سوابق خود  همراهی با پیامبر ص را داشتند و در زمان ما هم چه بسا به دین شناسی و سوابق پر و پیمان می نازند اما بعدها ذات واقعی خود را بروز می دهند .

درمان عصر تاویل ، جهاد تبیین است این که رهبری معظم حضرت زهرا سلام الله علیها را پرچمدار جهاد تبیین می داند از همین باب است .

  کسی که عبادتش را خالصا لله انجام دهد خداوند بهترین ها را برایش رقم خواهد زد .

با بررسی آنچه در این ایام گذشت در معلوم می شود در ماه های گذشته با بروز آشوب ها شکاف بین نسلی بر بستر مسائل فرهنگی ظاهر شد .

در این حوادث تلخ سه ماهه قدرت اثرگذاری فضای مجازی نشان داده شد .

میدان داری سلبریتی های ورزشی هنری سیاسی و ..چه به آگاهانه و تعمدی و چه بر اثر جهل و فریب خوردگی بعد دیگر این ماجراست .

بن مایه استمرار این شورش های کور کشته سازی و مظلوم نمایی ضد انقلاب و ظالم جلوه دادن طرفداران نظام و نیروهای امنیتی و دفاعی بود .

پراکندگی و گستردگی بسترهای خشونت هم به لحاظ جغرافیایی و هم به لحاظ تنوع قشری و مکانی از دانشگاه مدارس بازار حمل و نقل و صنعت و..باعث می شد مخاطب ناخودآگاه عده قلیل آشوبگران را به نوعی اکثریت ببیند .

به میدان آوردن مجدد گروهک های فراموش شده مثل منافقین کوموله دمکرات و..برای فروزان تر کردن شعله فتنه تمهید شده بود .

سرعت اطلاع رسانی با برنامه ریزی دقیق که خود نشان می دهد از مدت ها برای این ماجرا برنامه ریزی شده و مرگ یک خانم چاشنی برای آغاز عملیات است .

آنان فکر می کردند بازی دو سر برد را شروع کرده اند نظام یا تسلیم می شود و در برجام و امثال آن امتیاز می دهد یا دست به اسلحه می برد و پروژه سوریه سازی تحقق می یابد  ولی نظام اسلامی راهی را که خود درست می دانست در پیش گرفت .

این ها برای از پا درآوردن نظام به شیوه گوبلز ( دروغ بزرگ ) تمسک کردند حتی به برخی روحانیون در رده آیت اللهی متوسل شدند تا علیه نظام و با حربه اتهام زنی مقاله بنویسد و بیانیه بدهد .

این ها معتقدند شیطان  با دروغ بزرگ آدم و حوا را از بهشت خارج کرد پس تاثیر پذیری آدم های سطحی که خیلی سهل است .

نظام مسیری را رفت که مردم و بسیاری از معترضان با رسیدن به شناخت راه خود را از اغتشاش گران جدا کردند . نظام نه عقب نشست و نه امتیاز داد و نه با مردمش درگیر شد بلکه با مردم ماند و بدخواهان را ناامید کرد .

رهبری فرمودند ما در پی سلاح هسته ای نیستیم ولی هر کس با هر سلاحی به ما حمله کند با همان نوع به او حمله می کنیم . معنای این حرف روشن است امروز منطقه دیمونا در دسترس طرفداران ایران است پس اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند پاسخش را خواهد دید .

نباید فکر کنیم ماجرا تمام شد نه ، دشمن از هر ماجرایی سوء استفاده می کند . پس باید در میدان بود و روشن گری کرد . گرچه طبق وعده الهی مطمئنیم پیروزی و غلبه با جبهه حق است و توطئه ها به خودشان بر می گردد .

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
116
210
1622233
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...