A+ R A-

یادداشت؛1401/10/25

زلزله اقتصادی در مصر !یادداشت؛1401/10/25

 

پایگاه رای الیوم در مقاله ای به قلم اسراء عبيدات أورده است ؛ آیا مصر در دام بانک جهانی افتاده است ؟ مزیت نوشته های رای الیوم آن است که مخاطبان ذیل اکثر آنها امکان اظهار نظر دارند . تا لحظه مطالعه مطلب ۲۹ کامنت از همه جای دنیا ذیل آن ثبت شده است . خیلی ها با افسوس آورده اند  مصری که ۵ بار اسمش در قرآن آمده است و  به نوعی سرنوشت همه امت عرب به آن وابسته است نیل پر آوازه از وسطش می گذرد منابع درآمدی متعدد دارد کشاورزی صنعت کانال سوئز با درآمد میلیاردی گردشگری و..از جمله آن است. امروز برای دریافت تنها سه میلیارد دلار وام چرا باید مجبور به پذیرش شروط سخت صندوق بین المللی پول با سیاست های فلج کننده اش بشود ؟! برخی نوشتند مگر مصر از دوران سادات تا به حال حتی دوران یک ساله محمد مرسی عبد و عبید امریکا نبوده است پس چرا به این فلاکت افتاده است ؟ کاربری الجزایری نوشت چرا باید جنیه مصری ظرف یک ماه ۱۰۴ درصد سقوط کند و مصری ها ذیل حکومت فشل و بی اراده ژنرال ها مجبور به گدایی از عرب های خلیج فارس با پذیرش انواع ذلت ها شوند ؟ فردی به نام یاسر نوشت : در سایه سیاست های بانک جهانی یک کارمند مصری که سه هزار جنیه دریافت می کرد یک شبه ارزش حقوش نصف شد . لازم است بدانید در حال حاضر هر دلار امریکا ۳۵ جنیه است که متوسط حقوق می شود حدود ۸۶ دلار . دیگری نوشت هم اکنون از کشور ۱۰۴ میلیونی تنها ۱۵/. برخوردارند که اکثر آنان هم منسوبان به طبقه حاکمه ، نظامی ها و امثال اینانند و بقیه زیر خط فقر به شمار می روند . کاربری به نام سعاد راعیه از بیت المقدس نوشت لطفا بگویید کدام کشور ذیل یوق بیانیه بالفور رفت و ذلیل نشد ؟ شاه ایران ، اردن ، مصر ، یاسر عرفات آنطوان لحد  اکراد و ..عبرت های پیش روی مایند .دیگری چنین تحلیل کرد علت طاقت آوردن سوریه در مقابل همه توطئه های غرب و اعراب مرتد نداشتن دین خارجی بود . استقلال ایران از سیاست های خوار کننده امریکا به دلیل همین نرفتن زیر بار قرض و خواسته های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است . هشام عبد الرحمن نوشت سیسی به بهانه ساخت پایتخت اداری بهترین کاخ ها و امکانات رفاهی را برای دولتی ها و ارتش ایجاد کرد که حدود شصت میلیارد دلار روی دست ملت گذارد حالا محتاج سه میلیارد شده است . فردی به نام فارس نوشت صندوق بین المللی پول برای پیشبرد مقاصد خود تحت لوای آزاد سازی و خصوصی سازی کالاهای استراتژیک ، ارزش پول و ارزش های جوامع را هدف قرار داده است .

فواد منصور نگاشت چه بلایی سر ۱۰۶ میلیون آدم آوردند که به جای گندم ، دارو گوشت ، سلاح دفاعی صنعت  و سایر نیازهای مهم هم و غمشان شده تولید فیلم و سریال ؟

قابل توجه همه آنانی که مشکلات کشور را ضریب ده ها برابری می دهند و دستاوردها را ریز هم نمی بینند کشوری که با حدود یک میلیون و هفتصد هزار کیلومتر مربع مساحت ۱۴۰۰ شهر و قریب به ۶۰ هزار روستا دارد فقط طول لوله های گاز رسانی اش به نقل از رسانه ها حدود ۳۸۰۰۰۰ کیلومتر است اگر هم در گوشه ای دچار اختلال شد آیا دور از واقع و غیر متصور است ؟ البته جدا از اشک تمساح ریختن عده ای که دنبال بهانه برای ضربه زدن به کشور و نظام هستند از نظر دولت انقلابی و نظام اسلامی به زحمت افتادن حتی یک شهروند هم زیاد است اما نباید تسلیم و اسیر هذیان های بدخواهان کینه ای و بدسیرتی شد که بنیان ملک و ملت را خراب می خواهند  . ملت می دانند و شما هم بدانید وابستگی به غربی که سایر ملت ها را فقط در حد گاو شیرده و وصله شلوار جین می بینند آن آمالی که شما فکر می کنید تامین نمی کند . هر ملتی که به جایی رسیده بر قدرت فکر و بازوی فرزندان خود تکیه زده است بی آن که خود را از تجربیات و دستاوردهای دیگران به شرط حفظ عزت حکمت و مصلحت محروم کند.

 

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
149
210
1622266
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...