A+ R A-

کمیسیون آموزش تقاضای اعمال ماده ۲۳۶ درباره وزارت علوم را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کرد

کمیسیون آموزش تقاضای اعمال ماده ۲۳۶ درباره وزارت علوم را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردسخنگوی کمیسیون آموزش گفت: به‌دلیل خودداری وزارت علوم از ارائه مستندات درخواستی پرونده بورسیه‌ها اعضای کمیسیون تقاضای اعمال ماده 236 درباره این وزارتخانه را تقدیم هیأت رئیسه کردند.

خبرگزاری فارس: کمیسیون آموزش تقاضای اعمال ماده ۲۳۶ درباره وزارت علوم را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کرد قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در مورد جزئیات جلسه امروز این کمیسیون گفت: به دلیل گلایه اعضا از استنکاف سرپرست وزارت علوم از ارائه مدارک خواسته‌شده، عدم همکاری در مورد مسئله بورسیه‌ها و در اختیار نگذاشتن مستندات درخواستی که یک ماه بابت آن به این وزارتخانه فرصت داده شده بود اعضای کمیسیون آموزش تقاضای اعمال ماده 236 درباره وزارت علوم را تقدیم هیات رئیسه کردند.

وی از حضور رئیس دانشگاه علمی- کاربردی در ادامه جلسه امروز کمیسیون خبر داد و افزود: مشکلات هم‌ترازی مدارک دریانوردان که از سوی وزارت علوم به رسمیت شناخته نمی‌شود مطرح شد و مقرر گردید نمایندگانی از این دانشگاه و کمیسیون آموزش ظرف دو ماه طی جلساتی این مسئله را حل کنند.

جعفری به بررسی مشکلات سازمان فنی و حرفه‌ای و رسیدگی به مطرح شدن زمزمه‌های مربوط به تمایل دولت نسبت به ادغام ۲ دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای این شایعه را رد کرد و اظهار داشت که صرفا بحث هم افزایی مطرح است.

وی نگرانی از حرکت بدون مهار دانشگاه آزاد در جذب دانشجو و توسعه ظرفیت تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را به عنوان جزئیات دیگر جلسه امروز کمیسیون آموزش مطرح کرد و افزود: این موضوع برای آینده کشور خطرناک است و تاکنون نیز پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: دانشگاه آزاد فارغ از راهبرد کلی کشور برای خود نقشه راه تدوین می‌کند. براساس این گزارش، در ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس آمده است؛ هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون­ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
47
443
1643893
یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...