A+ R A-

دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس مطرح کرد قول ابتکار برای احداث مرکز مدیریت حوادث جنگل گلستان در خراسان شمالی

دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس مطرح کرد قول ابتکار برای احداث مرکز مدیریت حوادث جنگل گلستان در خراسان شمالیدبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص احداث مرکز مدیریت حوادث جنگل گلستان در خراسان شمالی خبر داد.

خبرگزاری فارس: قول ابتکار برای احداث مرکز مدیریت حوادث جنگل گلستان در خراسان شمالی قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: اخیراً دیداری با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور داشتم که در این نشست دغدغه‌های استان خراسان شمالی در حوزه محیط زیست مطرح شد.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد موضوع جنگل گلستان و بروز حوادث آتش‌سوزی در این پارک ملی است.

وی بیان داشت: جنگل ملی گلستان به عنوان نخستین جنگل ملی و یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های دنیا در محدوده سه استان خراسان شمالی، گلستان و سمنان قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش مهمی از جنگل گلستان در حوزه استان خراسان شمالی قرار داشته و تاکنون به دلیل بروز حوادث طبیعی به بخش‌های از این جنگل خسارات وارد شده است.

وی گفت: وقوع آتش‌سوزی‌ها در جنگل گلستان و کمبود تجهیزات و نیروهای عمل‌کننده تاکنون خسارت قابل توجهی به عرصه‌های این جنگل در خراسان شمالی وارد کرده است.

جعفری افزود: بر همین مبنا از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخواست شد تا مرکزی برای مدیریت حوادث جنگل گلستان در خراسان شمالی ایجاد شود تا در هنگام حوادث آتش‌سوزی اقدامات لازم به منظور اطفای و مهار حریق به عمل آید.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی گفت: البته تاکنون اقدامات خوبی از سوی نیروهای استان برای اطفای حریق به عمل آمده اما کمبود تجهیزات از دغدغه‌های استان برای اطفای آتش‌سوزی‌ها است.

وی همچنین وجود مدیریت یکپارچه جنگل گلستان را باعث بروز برخی مشکلات و ورود نیروهای عمل‌کننده استان خراسان شمالی به واسطه برخی از مقررات برشمرد و بیان داشت: امیدواریم با قول‌هایی که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اختیارات خراسان شمالی برای اطفای آتش‌سوزی‌های جنگل گلستان و مرکز مدیریت حوادث جنگل گلستان در استان داده‌اند این دغدغه برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با تدابیر لازم، آتش‌سوزی‌های جنگل ملی گلستان امسال کاهش یابد.

به گزارش فارس، جنگل گلستان در غرب استان خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
401
437
1642597
پنج شنبه، 13 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...