A+ R A-

نماینده بجنورد: بیانیه لوزان مثبت بود

نماینده بجنورد: بیانیه لوزان مثبت بودنماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه لوزان در مجموع مثبت است و می تواند پایه خوبی برای توافق هسته ای باشد.

قاسم جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: با توجه به عهدشکنی که از اعضای 1+5 سراغ داریم، باید تیم هسته ای ایران مراقبت کنند تا این کشورها بار دیگر مفاد این بیانیه را نشکنند.

وی اضافه کرد: با این رویکرد بیانیه لوزان که از سوی وزیر امور خارجه ایران قرائت شد در مجموع مثبت بود و می تواند پایه خوبی برای توافق هسته ای آینده محسوب شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تیم هسته ای ما باید با نگاه منطقی به این بیانیه در سند نهایی همانند گذشته از حقوق ملت ایران با تدبیر و درایت دفاع کند.

جعفری توصیه کرد: باید در داخل کشور نیز در خصوص بیانیه لوزان به گونه ای منطقی رفتار کنیم که از آن بوی ذوق زدگی به مشام کشورهای 1+5 نرسد تا بتوانند آنرا مورد سوء استفاده قرار دهند.

وی افزود: هرگونه رفتار ذوق زده نسبت به بیانیه لوزان در داخل ایران به خصوص از سوی مسوولان می تواند در روند توافق نهایی ایران با کشورهای 1+5 اختلال ایجاد کند و این کشورها را بر آن دارد تا با فشار بر ما، برخی مفاد خارج از بیانیه را بر ما تحمیل کنند.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس نیز همانند گذشته در راستای نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برنامه هسته ای کشور ترسیم کرده اند، تیم هسته ای را همراهی می کند.

جعفری افزود: مجلس شورای اسلامی پیش تر نیز با وجود برخی شبهه ها، نسبت به مذاکرات هسته ای، دولت و تیم هسته ای را همراهی کرده و تلاش مجلس نیز بر این بوده تا با پرسش و پاسخ این شبهه ها را از دامن تیم هسته ای بزداید.

این نماینده مردم خراسان شمالی بار دیگر برداشت خود از بیانیه لوزان را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا کشورهای 5+1 به مفاد بیانیه پایبند باشند.

تیم هسته ای ایران به مسوولیت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و نماینده عالی اتحادیه اروپا، همراه با وزرای خارجه 3 کشور اروپایی به اضافه (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، آمریکا، بریتانیا) از ششم تا سیزدهم فروردین 1394 در لوزان سوئیس، مذاکراتی را برای رسیدن به توافق هسته ای برگزار کردند. نشست های 1+5 در راستای توافق آذرماه سال 92 انجام شد تا بتوانند راه حل هایی را به منظور دستیابی به حل و فصل جامعی که ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کرده و همه تحریم ها را به صورت کامل لغو سازد، پیدا کنند. در آخرین دور از این نشست ها که پنج شنبه شب در لوزان برگزار شد، طرفین با انتشار بیانیه ای دستیابی به راه حل نهایی و تفاهم مشترک پیرامون صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را اعلام کردند و این بیانیه عزم طرفین را برای رسیدن به توافق نهایی در تیرماه سال جاری آشکار کرد.

انتهای پیام /

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
293
359
1644943
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...