A+ R A-

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس: بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش با اجرایی شدن سند تحول برطرف می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس: بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش با اجرایی شدن سند تحول برطرف می‌شودسخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر وزیر آموزش و پرورش و همکارانش چه در ستاد وزارتخانه و چه در استان‌ها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مبتنی بر سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اجرا کنند، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

خبرگزاری فارس: بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش با اجرایی شدن سند تحول برطرف می‌شود

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص مهمترین اولویت کاری آموزش و پرورش در سال 94 اظهار داشت: مسائل آموزش و پرورش مسائل پیچیده و چند وجهی است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر وزیر آموزش و پرورش و همکارانش چه در ستاد وزارتخانه و چه در استان‌ها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مبتنی بر سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب وجه همت قرار داده و اجرا کنند، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

جعفری افزود: در آنجا بحث‌های آموزشی بسیار جدی مورد توجه است، بحث امور تربیتی و پرورشی، بحث‌های بهداشتی، حیات طیبه انسانی و شأن و جایگاه انسانی که باید درست تربیت شود، مورد توجه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: معیشت فرهنگیان نیز مورد توجه قرار گرفته است و متون و محتوای درسی بر اساس شکل مشخصی که تعریف شده است، مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بحث دیگر، مشکلاتی است که بدنه آموزش و پرورش و معلمان دارند و بخشی از خواسته‌ها که واقعاً صحیح است باید مورد عنایت قرار دهند؛ در بحث رتبه‌بندی نیز احساس بر این است که خیلی مسیر روشنی نیست و ابهام وجود دارد و این ابهام را مورد توجه قرار دهند تا روشن باشد و فرهنگیان بدانند چه اتفاقی برای آنها می‌افتد.

جعفری اضافه کرد: به نظر می‌رسد دولت نیز در تأمین اعتبار بخش آموزش و پرورش باید همت مضاعفی را به خرج دهد؛ برای اینکه حدود یک میلیون همکار فرهنگی با بیش از 110هزار واحد آموزشی در کشور داریم و آموزش و پرورش بحث مقاوم‌سازی، سرانه مدارس و مسائل مختلفی را نیز دارد.

جعفری اضافه کرد: اگر اینها را مورد توجه قرار دهد می‌تواند مفید باشد و اگر به جای اجرای تبلیغاتی، راهکارها و نقشه اجرایی سند تحول را درست اجرایی کند و وجه همت قرار داده شود، خیلی تأثیر گزار خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: سه چهار ماه قبل از عید بارها به وزیر آموزش و پرورش گفتم که الان با توجه به شرایطی که موجود است تلاش‌هایی می‌شود تا بین دانش‌آموز و معلم یک شکاف فرهنگی ایجاد ‌شود که باید تلاش شود آن را ترمیم کنند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
235
437
1642431
پنج شنبه، 13 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...