A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با فارس: پذیرش بازرسی از تاسیسات نظامی معنا ندارد/با گذر از خط قرمزها مجلس ورود می‌کند

 جعفری در گفت‌وگو با فارس: پذیرش بازرسی از تاسیسات نظامی معنا ندارد/با گذر از خط قرمزها مجلس ورود می‌کندنماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: معنا ندارد ما اطلاعات نظامی و امنیتی خو را به اسم محدود یا مدیریت شده در اختیار دشمن بگذاریم.

خبرگزاری فارس: پذیرش بازرسی از تاسیسات نظامی معنا ندارد/با گذر از خط قرمزها مجلس ورود می‌کند

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات اخیر عراقچی پیرامون بازرسی مدیریت شده از تاسیسات نظامی و امنیتی گفت: عربستان مدعی است که ظرف 15 دقیقه تمام پایگاه‌های نظامی، دفاعی و ضدهوائی‌های یمن را منهدم کردیم. این موضوع به خاطر این است که همه اطلاعات نظامی و امنیتی و اطلاعات پایگاه‌های یمن، در اختیار آمریکائی‌ها بود و سعودی‌ها دقیق می‌دانستند کجا را باید هدف بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمن، اطلاعات نظامی و دفاعی ما را فقط برای ضربه زدن به کشور می‌خواهد، گفت: امروزه جنگ، جنگ اطلاعات است و در این حالت اصلا معنا ندارد ما اطلاعات نظامی و امنیتی خود را به اسم محدود یا مدیریت شده در اختیار دشمن بگذاریم.

جعفری تصریح کرد: ما باید فقط در چارچوب و خطوط معین شده‌ای که توسط رهبری مشخص می‌شود حرکت کنیم، و اگر حرکتی بر خلاف این چارچوب صورت گیرد نمایندگان ورود پیدا کرده وظیفه خودشان را انجام خواهند داد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس پیرامون سوال روز گذشته خود از وزیر امور خارجه گفت: این سؤال در مورد رفتارهای دیپلماتیک وزارت خارجه بود، البته ما سوال خود را در بهمن ماه سال گذشته مطرح کرده بودیم.

وی افزود: متاسفانه احساس می‌شود در فرآیند مذاکرات هسته‌ای رفتارهایی صورت گرفته که با عزت،‌ حکمت و مصلحت و یا روندی که در آئین‌نامه روابط خارجی ما مشخص شده،‌ هماهنگ نیست. مانند پیاده‌روی آقای ظریف و کری، یا تبریک به عربستان و یا دیدار با وزیرخارجه فرانسه آن هم درست زمانی که روزنامه شارلی‌ابدوی فرانسه به ساحت نبی اسلام اهانت کرد. سوال ما نیز از ظریف در همین مورد بود و همین مثال‌ها را هم مطرح کردیم.

جعفری خاطرنشان کرد: آقای ظریف در رابطه با دیدار با وزیر خارجه فرانسه گفت که « ما از قبل برای این کار برنامه‌ریزی کرده بودیم». البته در عرف دیپلماتیک وقتی منافع ملی به خطر می‌افتد همه برنامه‌های تعریف شده‌ای که از قبل هم برنامه‌ریزی شده موقتاً‌ لغو می‌شوند و اعتراض ما این بود که تیم آقای ظریف به چه دلیلی این کار را انجام نداده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: پس از این که ما سوال خود را از وزیرامور خارجه مطرح کردیم قرار شد پس از گفت‌وگو با آقای مقتدائی که وی نیز از سؤال کنندگان است،‌ نظر خود را اعلام کنیم ولی متأسفانه برخی از رسانه‌های دولتی با یک غلظت بیش از حد این موضوع را با عنوان‌های مختلفی مانند «پایداری‌ها باز هم مخالفت کردند یا نماینده مردم بجنورد مخالفت کرد» بازگو کردند. در صورتی که من هنوز نظرم را اعلام نکرده‌ام.

جعفری تصریح کرد: رسانه‌های دولتی باید رسانه نظام باشند و به همین خاطر خیر خواهانه به آنها پیشنهاد می‌کنم که چنین کارهایی را انجام ندهند. به نظر من اگر مسائل حرفه‌ای را رعایت کنند حتماً به نفع‌ خودشان خواهد بود،‌ این رسانه‌ها باید خودشان را به سطح نظام برسانند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
230
437
1642426
پنج شنبه، 13 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...