A+ R A-

در گفت‌وگو با تسنیم: ایران رشد علمی دارد اما شتاب رشد کاهش یافته است

در گفت‌وگو با تسنیم: ایران رشد علمی دارد اما شتاب رشد کاهش یافته است عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ ایران رشد علمی دارد اما شتاب رشد علمی در کشور کاهش یافته است که این موضوع دلایل مختلفی دارد.

 

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص رشد علمی ایران اظهار داشت:‌ شاخص‌هایی وجود دارد که براساس آن شاخص‌ها نمایه‌گذاری‌ها انجام و مشخص می‌شود یک کشور در تولید علم چه سهمی داشته و در پیشبرد مرزهای دانش چه شرایطی دارد.

 

وی افزود: در کشور رشد علمی داریم اما شتاب رشد کاهش پیدا کرده است. مقالات منتشر شده در مجلات دانشگاه‌ها شتاب خوبی دارد ولی سهم مقالات در کنفرانس‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

 

عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس گفت:‌ ایران در زمینه شتاب رشد علمی نسبت به دنیا عقب است و باید به دنبال میان‌بُرهایی باشیم تا سریع‌تر خود را به کشورهای پیشرفته برسانیم و تحقق این موضوع نیاز به اندیشه، تلاش بیشتر و کم کردن از حواشی دارد.

 

جعفری بیان کرد:‌ در سال‌های گذشته، آمارها نشان می‌داد که سرعت رشد علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است. تصور کنید به عنوان مثال هم‌اکنون دنیای غرب با سرعت 100 کیلومتر در حال حرکت بوده و سرعت ایران 20 کیلومتر است اگر قرار باشد ایران به کشورهای پیشرفته برسد باید فاصله 80 کیلومتری را طی کند و این نیاز دارد تا سرعت را افزایش دهیم.

 

وی گفت:‌ هر چه از میزان تلاشمان کم کنیم به لحاظ رشد علمی در مدت زمان طولانی‌تری به کشورهای پیشرفته می‌رسیم. افزایش شتاب علمی کشور نیاز دارد تا در دانشگاه‌ها، دانشجو اساتید صرفاً به دنبال فعالیت‌های علمی باشند و ذهن دانشجو درگیر مسائل سیاسی نباشد.

 

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
265
491
1643668
شنبه، 15 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...